:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
وزير اقتصاد جزییاتی جدید از فرایند واگذاری سهام دولت اعلام كرد

واگذاري سه شركت دولتي تا پايان هفته

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس مصوبه هیات واگذاری،​ روش‌های خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها متنوع می‌شود و تا پایان هفته سه شرکت برای واگذاری اعلام می‌شود
کد خبر: ۱۳۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
اقتصاد گردان - فرهاد دژپسند امروز در جلسه ای با حضور فعالان اقتصادی با موضوع" واگذاری و شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی" با بیان اینکه ۱۸ شرکت بورسی آماده واگذاری شده است افزود:​ احتمالا تا آخر هفته جاری سه شرکت برای واگذاری اعلام می شود.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در برخی از خصوصی سازی ها گفت: ما باید روش های دیگری مثل واگذاری مدیریت و ایجاد سهامی عام منطقه را اجرا کنیم و برای حل موضوعاتی مثل اهلیت افراد روش اجاره به شرط تملیک را اجرا کنیم.

دژپسند افزود:​ برای واگذاری های جدید برای اینکه زودتر به نتیجه برسیم و از برخی از مشکلات جلوگیری شود شرکت های دولتی که بورسی هستند در اولویت قرار گرفته‌اند. وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد:​ قیمت این شرکت‌ها در بورس به صورت شفاف تعیین می‌شود و برای سهام راهبردی نیز اهلیت افراد بررسی خواهد شد.

وی پیشنهاد کرد:​ بخش خصوصی با همکاری هم،​ به صورت گروهی کنسرسیوم هایی را تشکیل دهند و سهام دولتی را خریداری کنند. دژپسند گفت: دولت واگذاری شرکت‌های غیر بورسی را هم دیر یا زود شروع خواهد کرد.