:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ارزیابی اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران برای احداث مدارس و خانه بهداشت در استان کرمانشاه

محسن پدرام رییس هیات مدیره و عيسي امامي عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران به منظور بررسي روند پيشرفت ساخت پروژه هاي خانه بهداشت و درمان و همچنين احداث مدارس تحت تعهد اين بانک در مناطق زلزله زده، به استان کرمانشاه سفر کردند.
کد خبر: ۱۳۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در این سفر، محسن پدرام ریيس و عيسي امامي عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران با هدف بررسي نحوه ساخت ۳ خانه بهداشت توسط بانک، از روستاهاي کولسوند، كركهرگ و سيد احمد و همچنين براي نظارت بر احداث سه باب مدرسه از روستاهاي سوخور عبدي، بابارستم و ژاومرگ از توابع شهرستان گيلانغرب بازديد خواهند نمود.
شایان ذکر است، در ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۶ با زلزله ۷.۳ ریشتری در ۱۱ کیلومتري بخش ازگله و ۳۲ کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ تَن از هموطنان كشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ تَن نيز مصدوم شدند.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي بيش از ۱۰۰ هزار واحد مسكوني شهري و روستايي، آسيب كلي و جزئي ديدند.
در پی حادثه مذکور، بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای سیاست هاي مسئوليت اجتماعي خود در صبح حادثه، کاميون هاي حامل کمك‌هاي خوراكي خود را با هماهنگي فرمانداري شهرستان‌هاي قصر شيرين، سرپل ذهاب و ثلاث باباجاني به منطقه اعزام و ميان هموطنان آسيب ديده، توزيع كرد.
این بانک همچنین در حوزه بهداشت و درمان به منظور بهبود شاخص های بهداشتی در مناطق زلزله زده غرب کشور، در جريان سفر دکتر قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با انعقاد تفاهم نامه اي نسبت به ساخت خانه بهداشت در روستاهاي كولسوند، كركهرگ و سيد احمد اقدام كرد.
همچنین ساخت فضاهای علمی و احداث مدارس در مناطق آسیب ديده از زلزله استان کرمانشاه از ديگر نيازهاي اساسي بوده که براين اساس، بانک قرض الحسنه مهرايران، با رويکرد حمايت از تحصيل دانش آموزان در بازسازي مدارس روستايي اين مناطق نيز مشاركت كرد.
در این راستا، ۳ باب مدرسه در روستاهای سوخور عبدی، بابارستم و ژاومرگ از توابع شهرستان گیلانغرب احداث خواهد شد که تا کنون پي ريزي آن انجام شده است.
از سوی دیگر نسبت به بازسازی و مقاوم سازی مدرسه ۸ کلاسه خليج فارس شهرستان ثلاث باباجاني با اعتبار ۴ ميليارد ريال که از محل حقوق اهدا شده کارکنان بانك حاصل شده بود اقدام شد.
همچنین به منظور کاهش آلام و مشکلات هموطنان آسیب دیده از زلزله ۲۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه ۵۰ میليون ريالي به هموطنان پرداخت شده است، و طبق مصوبه ستاد مديريت بحران استانداري، ۹ شهرستان استان کرمانشاه مشمول امهال پرداخت اقساط (تنفس) شده اند که با محاسبات انجام شده تعداد ۲۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه اعطا شده به هموطنان زلزله زده به مبلغ ۱۱۰۰ ميليارد ريال، به مدت ۲ سال از بازپرداخت وام هاي خود معاف شدند.