:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

واکنش منفی بورس‌های جهان به کاهش بازده اوراق دلاری

شاخص‌های بورسی جهانی در روز چهارشنبه قرمزپوش شدند.
کد خبر: ۱۳۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
اقتصادگردان- به نقل از رویترز، شاخص‌های ضعیف اقتصادی کشورهای آسیایی و رسیدن بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا به سطوح کم سابقه پایین، بورس‌های آسیایی را در معاملات روز چهارشنبه وارد محدوده زیان کرد.

شاخص "نیک کی ۲۲۵" با کاهش ۰.۰۱ درصدی و ایستادن در سطح ۲۰ هزار و ۴۰۸.۵۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۰.۴۶ درصدی در سطح ۲۶ هزار و ۷۷۰.۸۳ واحدی بسته شد و شاخص "شانگهای کامپوزیت" با ۰.۹۲ درصد کاهش در سطح ۳۵۹۸.۴۷ واحدی بسته شد.

روند نزولی شاخص‌ها در اروپا نیز ادامه یافت به‌گونه ای که شاخص "دکس" بورس فرانکفورت آلمان با کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۱۱ هزار و ۷۴۵ واحد رسید، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۰.۲۷ درصد عقب نشست و به ۷۱۵۵.۵ واحد رسید و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس فرانسه با عقب‌نشینی ۰.۵۳ درصدی به ۵۱۹۳ واحد رسید.

سرمایه‌گذاران اکنون بیش از هر چیز منتظر نتایج نشست امروز مقامات بانک مرکزی آمریکا برای مشخص‌تر شدن وضعیت هستند. پیشتر رئیس دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در سنت لوئیس از احتمال کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک خبر داده بود.

بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا به ۲.۰۸۸۲ درصد رسیده است که یکی از پایین‌ترین سطوح دو سال اخیر محسوب می‌شود. بازدهی اوراق قرضه دو ساله نیز به ۱.۸۶۵۳ درصد رسید. تشدید جنگ تجاری بین چین و واشنگتن در روزهای اخیر باعث شده است تا توافقات به دست آمده قبلی بین دو کشور نیز در معرض خطر قرار گیرند.

در آمریکا، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۲۸ درصد کاهش در سطح ۲۷۴۴.۴۵ واحد بسته شد. شاخص "نزدک کامپوزیت" با ریزش سنگین ۱.۶۱ درصدی تا سطح ۷۳۳۳.۰۲ واحدی دست به عقب‌نشینی زد اما شاخص "داو جونز" با ۰.۰۲ درصد افزایش خود را به سطح ۲۴ هزار و ۸۱۹.۷۸ واحد رساند.

هر اونس طلا در معاملات جهانی با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۳۲۶.۴۷ دلار رسید.