:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
تقویت نظارت دولت بر بازار و تامین کالاهای اساسی

قاضي پور: كوپن قيمت سليقه اي كالاهاي قند، نان، برنج، روغن و گوشت و لبنيات را جمع مي كند

وی با بیان اینکه باید نظارت حاکمیتی بر قیمت ها وجود داشته باشد، تصریح کرد: از نظر بنده و برخی دیگر از نمایندگان شش قلم از کالاهای اساسی مردم از جمله نان، قند، برنج، روغن، گوشت و لبنیات باید به صورت کوپنی در اختیار مردم قرار بگیرد تا بازار نرخ گذاری های سلیقه ای جمع شود
کد خبر: ۱۳۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
اقتصاد گردان -  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ساماندهی بازار و جلوگیری از رشد قیمت‌ها، در گرو ورود دولت به تامین کالاهای اساسی مردم است.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار ‌ایبِنا با اشاره به اختلاف قیمت کالاهای اساسی در سطح کشور، گفت: اعتقاد به اقتصاد باز و رسیدن بازار به تعادل به واسطه عرضه و تقاضا به افزایش تورم دامن زده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور رها کردن بازار به صلاح نیست، افزود: دولت باید با دقت و نظارت بیشتری بازار را رصد کرده و از نرخ گذاری های سلیقه ای جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه باید نظارت حاکمیتی بر قیمت ها وجود داشته باشد، تصریح کرد: از نظر بنده و برخی دیگر از نمایندگان شش قلم از کالاهای اساسی مردم از جمله نان، قند، برنج، روغن، گوشت و لبنیات باید به صورت کوپنی در اختیار مردم قرار بگیرد تا بازار نرخ گذاری های سلیقه ای جمع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه کوپنی شدن کالاهای اساسی قیمت آن را در سراسر کشور مشخص خواهد کرد، گفت: اقدام فعلی دولت در توزیع مرغ و گوشت تنظیم بازار نیز برای برخی مناطق کشور از جمله تهران مفید بوده و سایر مناطق از این موضوع بی بهره اند.

قاضی پور با بیان اینکه دولت در موضوع نظارت بر بازار باید تجدیدنظر اساسی کند، افزود: اگر دولت خود مسئول تامین کالاهای اساسی باشد و گزارش آن را به دستگاه های مربوطه ارایه کند، فساد و گرانی به شکل فعلی رخ نخواهد داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: وزارت صمت و همچنین سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی به موضوع گرانی ها ورود کرده و دستگاه قضایی هم نسبت به برخورد قهری با آنها اقدام کند تا آرامش به بازار بازگردد.