:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد

وام 30 میلیوني ازدواج به هر نفر با تاريخ عقد پعد از 1 فروردين 96

فرادی که تاريخ عقد آنها از تاريخ 1 فروردين 1396 به بعد است و تاکنون وام ازدواج دريافت نکرده‌اند، از تسهيلات ازدواج به ميزان 300 ميليون ريال بهره‌مند می‌شوند. افرادی که تاريخ عقد ايشان قبل از 1 فروردين 1396 بوده و در موعد مقرر ثبت‌نام کرده‌اند، ليکن به هر دليل هنوز در صف سامانه بوده و موفق به اخذ وام نشده‌اند، صرفاً از تسهيلات ازدواج به ميزان 150 ميليون ريال بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: ۱۳۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

بانک مرکزی به منظور اطلاع شهروندان از شرایط و ضوابط قانونی بهره‎مندی از تسهيلات 30 میلیون تومانی قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها، نکاتی را به آگاهی می‌رساند. 
 به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی،‌ همانگونه که در مفاد بند «الف» تبصره 16 قانون بودجه سال جاري مقرر شده است: «به منظور حمايت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران موظف است از محل منابع پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، به زوج‌هايی که تاريخ عقد آنها بعد از اول فروردین ماه 1396 است و تاکنون وام ازدواج دريافت نکرده‌اند، تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کند. تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هريک از زوج‌ها در سال 1398 سيصد ميليون (300.000.000) ريال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ يک ضامن معتبر و سفته است. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غيربانکی می توانند يارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمين در اين زمينه بپذيرند.» براین اساس، با عنايت به مفاد قانون يادشده، متقاضیان موارد زیر را مد نظر قرار دهند:
 افرادی که تاريخ عقد آنها از تاريخ 1 فروردين 1396 به بعد است و تاکنون وام ازدواج دريافت نکرده‌اند، از تسهيلات ازدواج به ميزان 300 ميليون ريال بهره‌مند می‌شوند. 
افرادی که تاريخ عقد ايشان قبل از 1 فروردين 1396 بوده و در موعد مقرر ثبت‌نام کرده‌اند، ليکن به هر دليل هنوز در صف سامانه بوده و موفق به اخذ وام نشده‌اند، صرفاً از تسهيلات ازدواج به ميزان 150 ميليون ريال بهره‌مند می‌شوند. افرادی که قبلاً وام ازدواج دريافت کرده‌اند، نمی توانند از مابه‌التفاوت آن استفاده کنند. تشخيص معتبر بودن ضامن معرفی شده بر عهده بانک عامل است. متقاضيان صرفاً می توانند از بانک‌هايی که امکان ثبت‌نام متقاضی در سامانه برای ايشان وجود دارد، نسبت به انتخاب بانک عامل اقدام کنند.