:
كمينه:۲۵°
بیشینه:۳۷°
به‌روز شده در: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مدل قیمت تمام شده خدمات پستی و نحوه محاسبه آن در جلسه امروز معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شد.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
اقتصادگردان- در جلسه‌ای که روز جاری با حضور معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیئت مدیره پست، معاونین فنی و بازرگانی و فناوری مدیرعامل و تنی چند از مدیران حوزه برنامه‌ریزی برگزار شد، مدل قیمت تمام شده خدمات پست و تسهیم هزینه‌ها بر مبنای چهار دسته فعالیت‌های اصلی و بر اساس زمان و وزن مرسولات پستی تشریح تبادل نظر شد.

در این جلسه حسین نعمتی - معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پست - با اشاره به آمار موجود گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، شفاف سازی در این زمینه صورت گرفته و درصددیم تا در همه بخش‌ها، قیمت تمام شده خدمات را محاسبه و بر مبنای آن فعالیت کنیم.

وی با تأکید بر تفکیک خدمات سودده از زیان‌ده و نحوه ارائه خدمات به مردم و طرف‌های قرارداد گفت: باید با ارائه مدل جدیدی از قیمت تمام شده خدمات، ارائه خدمات پایه را به عموم مردم به ویژه نقاط کم برخوردار اختصاص داده شود و به کسب و کارها و مشتریان کلان نیز خدمات با ارزش افزوده ارائه شود.

نعمتی تاکید کرد: در هر صورت باید ضمن برآورده ساختن انتظارات حاکمیت و دولت در ارائه خدمات پایه پستی، موافقت وزیر و مجمع صاحبان سهام را نیز در محاسبه بهای تمام شده خدمات کسب کرد.

در ادامه سیروس موثقی - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات - با اشاره به ساختار شرکتی پست گفت: برای اداره بهینه یک شرکت به ابزارهای مختلفی نیاز است و نظام شرکتی ایجاب می‌کند با تکیه بر بهای تمام شده خدمات و نگاه اقتصادی اداره شود. وی همچنین از پست به سبب جمع‌آوری اطلاعات علیرغم سختی‌ها و محدودیت‌های موجود نیز قدردانی کرد.

فرهاد معارفی - معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات - نیز در این جلسه با اشاره به سوالاتی که در سنوات گذشته از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان وجود دارد گفت: برای افزایش نرخ خدمات، باید بهای تمام شده آن محاسبه و گزارش شود.

وی با تاکید بر این نکته که احصاء بهای تمام شده خدمات تکلیف دولت است گفت: این ظرفیت در اساسنامه پست وجود دارد و می‌توان با اتخاذ ساز و کار مناسب، نسبت به دریافت امتیازات بر مبنای فعالیت‌های پست امیدوار بود.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر افزود: انتظار این است که با سوددهی در خدمات غیرپایه، زیان ناشی از خدمات پایه جبران شود و باید حرکت در این مسیر ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: با بازنگری در نحوه ارائه خدمات با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، به سمت افزایش ارائه خدمات غیرپایه رفته و از این طریق سطح درآمد پست را نیز ارتقا دهیم.

فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - نیز گفت: افزایش نرخ خدمات برای پست کارساز نیست و باید با جذب و افزایش سهم بازار، درآمد را بالا برد.

وی توجه به بازار بالقوه را مهم‌ترین گام در پایداری وضعیت پست برشمرد و گفت: در این عرصه توجه به توسعه خدمات نوین و بازار بالقوه می‌تواند وضعیت پست را در رقابت پایدار ساخته و بهبود دهد.

در این جلسه، اعضای هیأت مدیره پست و معاونین مدیرعامل نیز در خصوص قیمت تمام شده خدمات، نحوه محاسبه و مدل‌های مختلف آن مطالبی بیان کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: