:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
لاریجانی:

عدم حضور وزرا در جلسات کمیسیون‌های مجلس معنایی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هر چه زودتر باید بر سر سه موضوع مهم اقتصادی یعنی یارانه کالاهای اساسی، یارانه سوخت و مسکن تصمیم‌گیری شود، گفت: وزرایی که برای حضور در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس دعوت می‌شوند باید در جلسات حاضر شده تا هر چه سریع‌تر برای نحوه تخصیص یارانه‌های در نظر گرفته شده در بودجه تصمیم پخته‌ای گرفته شود.
کد خبر: ۱۳۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
اقتصدگردان- حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری شفاهی بیان کرد: روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای را برای نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی برگزار کرد. مطابق دعوت از پیش تعیین شده وزرای اقتصاد و کار و رفاه اجتماعی قرار بود در جلسه حضور یابند اما هیچ کدام از وزرا در جلسه حضور نیافتند. این بدان معناست که وزرا برای تعیین تکلیف اقلام اساسی مردم و وضعیت معیشتی آن‌ها توجه ندارند.
علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر بیان کرد: زمانی که کمیسیون از وزرا برای حضور در جلسات دعوت می‌کنند وزرا موظف هستند تا در جلسات حضور یابند.

در ادامه غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: اکنون یکی از موضوعات بسیار مهم کشور تصمیم‌گیری در خصوص نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی است که باید هر چه زودتر در این زمینه تصمیم‌گیری شده تا بر سر سفره‌های مردم برسد. تاکنون کمیسیون چندین جلسه برای تصمیم‌گیری در این زمینه برگزار کرده است اما وزرای دولت در جلسات حضور نیافتند و این رفتار صحیح نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: وزرا یا می‌گویند ما اطلاعی نداشتیم یا معاونانشان را می‌فرستند که آن‌ها می‌گویند ما در جریان نیستیم. لطفاً شما به عنوان رئیس قوه مقننه به رئیس قوه مجریه در این زمینه تذکر دهید چرا که طرح مجلس در این زمینه آماده است اما دولت تعلل می‌کند.

در ادامه لاریجانی خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: اکنون سه موضوع مهم در حوزه اقتصاد کشور مطرح است. یکی بحث ساماندهی یارانه کالاهای اساسی است که در قانون بودجه آمده و باید زودتر در مورد آن تصمیم‌گیری شود دیگری بحث یارانه سوخت است که باید به نحوی در این زمینه تصمیم گرفت که کمترین فشار به اقشار ضعیف جامعه وارد شده و از سوی دیگر جلوی قاچاق سوخت گرفته شود و دیگری مسئله مسکن زوج‌های جوان است که باید زودتر ساماندهی شود. اینکه وزرا در جلسات کمیسیون‌ها شرکت نمی‌کنند معنی ندارد. باید هر چه زودتر مجلس و دولت با اتفاق نظر تصمیم پخته‌ای در این زمینه بگیرند.