:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان:

بین ۵۰ تا ۷۰ درصد طرح جامع مالیاتی کشور آماده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، مودی مالیاتی واقعی شناسایی می‌شود و در حال حاضر استان اصفهان در شناسایی، پیاده کردن و وصول فرارهای مالیاتی در رتبه نخست کشور قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
اقتصادگردان- بهروز مهدلو در نشست گزارش بسته حمایتی اداره کل مالیاتی از تمام واحدهای تولیدی استان و در جمع خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری امسال با نام رونق تولید، اظهار کرد: رونق تولید به معنای حفظ وضع موجود با توجه به تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز است که در این شرایط واحدهای تولیدی مجبور به تعدیل نیرو نشوند.

وی با بیان اینکه حفظ نیروی کار یکی از اولویت‌های رونق تولید است، تاکید کرد: در رونق تولید باید تولید افزایش یابد که این نیازمند کارگر و اشتغال بیشتر است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: در این راستا اداره کل مالیات استان اصفهان شرایط خاصی را برای رونق تولید ایجاد و اقدام به تهیه بسته حمایتی مالیاتی از تولید کرد که در هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت مطرح و تصویب شد که اکنون آماده ارائه است. برای حمایت از تولید از همین امروز به رؤسای شهرستان‌ها ابلاغ کردیم که نیاز به حضور فیزیکی آنها در اداره کل مالیات استان نیست.

مهدلو تصریح کرد: بندهای این بسته حمایتی تمام واحدهای تولیدی استان حتی با داشتن دو کارگر و همچنین واحدهای غیر تولیدی و خدماتی با اشتغال بیش ۵۰ نفر را نیز مدنظر قرار داده است.

وی همچنین در خصوص استرداد اضافه پرداختی مالیات عملکرد و عوارض در کمترین زمان ممکن به مودیان مالیاتی، اظهار کرد: در سال ۹۷ تنها ۲۶۰ میلیارد تومان مالیات اضافه که از مردم و مودیان مالیاتی در استان اصفهان گرفته شده بود، برگردانده شد که این رقم ۷۰ درصد نسبت به سال ۹۶ رشد داشت.

وی در خصوص طرح جامع مالیاتی کشور، اظهار کرد: طی یک دهه گذشته طرح جامع مالیاتی در کشور کلید خورد که اعتراضاتی به همراه داشت، با این وجود در حال حاضر بین ۵۰ تا ۷۰ درصد طرح جامع مالیاتی کشور آماده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی طرح جامع مالیاتی کشور کامل شده است، تصریح کرد: در این شرایط می‌توانیم درآمد مودیان مالیاتی خود را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به فرارهای مالیاتی در کشور، گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، مودی مالیاتی واقعی شناسایی می‌شود و در حال حاضر استان اصفهان در شناسایی، پیاده کردن و وصول فرارهای مالیاتی در رتبه نخست کشور قرار دارد.