:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

تدوین نهایی طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶ ماه آینده

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران از تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا 6 ماه آینده و رونمایی از آن تا پایان سال جاری خبر داد .
کد خبر: ۱۳۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
اقتصادگردان- مجتبی شکری با اشاره به اینکه پتانسیل‌های خوبی در محدوده حریم شهر تهران وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت به عنوان فرصت مغتنم برای فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منطقه ۲۰ و حتی کلان‌شهر تهران استفاده کنیم، گفت: منطقه ۲۰ از لحاظ وجود المان‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی خاص و منحصر به فرد است و با توجه به این موقعیت ویژه، باید طرح‌های متفاوت با نگاه همه‌جانبه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی شود.

او اظهارکرد: شهرری با توجه به پیشینه تاریخی و ذخایر معنوی می‌تواند به عنوان پایگاه اجتماعی و قطب گردشگری مذهبی، ورزشی و تفریحی در تهران مطرح شود.ظرفیت‌های مناسبی که در محدوده حریم این منطقه وجود داشت را بررسی کردیم و با ارجاع این موارد به مشاور، طرح اولیه آن در قالب طرح‌های موضعی تهیه خواهد شد و با نگاه تعاملی که وجود دارد این پروژه‌ها در محدوده ساختاری طرح جامع حریم شهر تهران جانمایی می‌شود.

شکری سیاست مدیریت شهری تهران و نگاه مدیران ارشد را همراستا با توسعه و پیشرفت منطقه ۲۰ برشمرد و گفت: به‌زودی شاهد اتفاق‌های شگفت‌انگیز و خاص در منطقه ۲۰ خواهیم بود که نقطه تأثیرگذاری در اقتصاد کلان‌شهر ری خواهد بود.