:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
علي شالباف مديرعامل شركت متحدان آريا خبر داد

نمايشگاه طلا و جواهر اصفهان از 10 تا 13 مهر ماه برگزار مي شود

علي شالباف مديرعامل شركت متحدان آريا و مدير برگزاري نمايشگاه طلا و جواهر اصفهان گفت: نمايشگاه طلا، جواهر، سنگ هاي قيمتي و ساعت استان اصفهان در مهرماه امسال و با حضور فعالان صنف طلا و جواهر، اتحاديه ها، انجمن ها، تشكل هاي مرتبط در فضايي بالغ بر8000 متر مربع در پایتخت طلای ایران برگزار خواهد شد که فعالان تجاري و بازرگاني و شركت های تولیدی داخلی و خارجی بمنظور ارایه آخرین دستاوردها و تبادل نظر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت
کد خبر: ۱۳۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
اقتصاد گردان - محسن شمشيري
مدير برگزاري نمايشگاه طلا، جواهر، سنگ هاي قيمتي و ساعت استان اصفهان،  با اشاره به استقبال خوب فعالان صنعت طلا و جواهر براي شركت در اين نمايشگاه افزود: سيزدهمين نمايشگاه صنعت فلزات گرانبها، طلا، ساعت، و سنگ هاي قيمتي ماشین آلات و تجهیزات وابسته، از تاريخ 10 تا 13 مهر 98 و به مدت چهار روز در محل نمايشگاه بين المللي استان اصفهان و با همكاري شركت متحدان توسعه همايش هاي آريا، و شركت نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان برگزار مي شود.


اين نمايشگاه، يكي از نمايشگاه هاي شاخص و معتبر در صنعت طلاي كشور است كه همه ساله مورد توجه و عنايت فعالين صنعت و صنف طلا و جواهر و ماشین آلات و تجهیزات واقع شده و علت آن ظرفيت بسيار بالاي استان اصفهان در صنعت ساخت و توليد  طلا و جواهر بعنوان پایتخت طلای ایران است. 
مدير عامل متحدان آريا تصريح كرد: اين اولين سالي است كه مسووليت برگزاري نمايشگاه طلا و جواهر اصفهان را شركت متحدان آريا به عهده گرفته است . البته اين شركت، قبلا تعداد قابل توجهي از نمايشگاه هاي مختلف صنعتي، تجاري را با گريد A و با كيفيت مطلوب در سطح استان اصفهان برگزار كرده  است. در اين راستا،  با توجه به حساسيت نمايشگاه ها و برون سپاري آنها، نمايشگاه طلا وجواهر به مجموعه متحدان آريا واگذار شده تا با توجه به تجارب قبلي اين شركت در برگزاري مطلوب و با كيفيت نمايشگاه ها، نمايشگاه طلا و جواهر امسال با موفقيت و كيفيت مطلوب تری برگزار شود. 

ظرفيت بالاي استان اصفهان در صنعت طلا و جواهر 

وي ادامه داد: براساس آماري كه فعالين اين صنعت اعلام كرده اند حدود 70 درصد از مصنوعات طلا در استان  اصفهان ساخته و به بازارهاي داخلي و خارجي صادر مي شود
شالباف تاكيد كرد: نمايشگاه طلا وجواهر اصفهان امسال با يك رويكرد متفاوت برگزار خواهد شد و در اين راستا، با تشكيل يك شوراي سياست گذاري و اتاق فكر متشكل از انجمن ها، تشكل ها و اتحاديه هاي طلا وجواهر، از تمامي روسا و هيات رئيسه انجمن ها و تشكل ها در اصفهان، تهران و ساير استان ها در خواست كرده ايم كه  با ستاد برگزاري نمايشگاه همكاري و همفكري داشته باشند.  
وي افزود: معتقديم كه سياست هاي كلان و اهداف برنامه هاي اين صنعت را مي توانيم با كمك اين بزرگواران در اين نمايشگاه لحاظ كنيم و به نوعي برگزاري نمايشگاه را با اين اهداف و سياست ها هماهنگ كنيم. 
وي ادامه داد: در شرايط كنوني كشور از نظر اقتصادي و سياسي در شرايط خاص قرار داريم و به نوعي تلاش مي كنيم كه برگزاري اين نمايشگاه در راستاي اين اهداف و سياست ها و رونق توليد و صنعت و اشتغال باشد تا خروجي مناسب و بازدهي مطلوب براي ذينفعان برگزار كننده و مشاركت كننده، به همراه داشته باشد. 

فعاليت هاي تجاري و خدماتي در كنار توليد 

وي افزود: نكته مهم ديگر اين است كه در دوره هاي قبلي، حال و هواي نمايشگاه طلا و جواهر عمدتا صنعتي بوده و  توليد كننده ها، سازندگان ماشين آلات و تجهيزات طلا و جواهر در آن حضور داشته اند و حداقل 60 درصد شركت كننده ها را شركت هاي توليدکننده ماشين آلات صنعت طلا و جواهر شامل مي شد . اما با توجه به اين كه عنوان نمايشگاه طلا وجواهر است و براي آحاد مردم جذابيت دارد لازم بوده كه فعاليت هاي تجاري و مصنوعات ساخته شده نيز عرضه شود و اين نكته انتقادي بود كه در دوره هاي قبل مطرح مي شد كه چرا نمايشگاه به عرضه مصنوعات طلا و جواهر  و امور خدماتي و بازرگاني توجه ندارد. براين اساس امسال تصميم گرفته ايم كه در كنار توليد طلا و جواهر و سنگ هاي قيمتي، محصولات ساخته شده و تجاري و انواع خدمات و رسته هاي مرتبط با اين صنعت نيز در نمايشگاه عرضه شود و فعالان و بازديدكنندگان بتوانند با دستاوردهاي اين صنعت و مصنوعات طلا و جواهر و سنگ هاي قيمتي و ساعت و... ارتباط برقرار كنند. 
وي ادامه داد: اين موضوع باعث شده كه در نمايشگاه امسال، رسته هاي مختلفي از صنعت، توليد، تجارت، مصنوعات ساخته شده، فعاليت هاي بازرگاني و...  را به صورت همه جانبه، در ارتباط با صنعت طلا وجواهر  و با ابعاد صنعتي و تجاري و محصولات و مصنوعات داشته باشيم كه باعث خواهد شد ضمن ايجاد شادابي و تنوع بيشتر در عرصه صنعت طلا وجواهر، بازديدكنندگان بيشتر و رضايت بالاتر مشاركت كنندگان در نمايشگاه  را به همراه داشته باشد 

طيف گسترده از رسته ها 

شالباف گفت: در اين راستا، امسال طيف گسترده اي از رسته هاي جعبه داران، بنكداران، سكه فروشان، توليدكنندگان طلا و صنايع دستي و توليدكنندگان و عرضه كنندگان طلا و جواهر، مواد شيميايي مرتبط با طلا، فروشندگان سنگ هاي قيمتي، هنرمندان، تراشه سنگ، طراحان طلا وجواهر، توليد و ساخت نقره، فعالان ساعت و... در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت و همين موضوع باعث مشاركت بالاي فعالان اين صنعت براي شركت در نمايشگاه شده است. 
وي افزود: همچنين براي جذب شركت هاي شاخص، كارآفرين و با تجربه در اين زمينه، از همكاري انجمن ها، تشكل هاي صنفي مرتبط با اين صنعت استفاده مي كنيم و طي جلسات مستمر با آنها، از افراد  شاخص اين صنعت دعوت كرده ايم كه در افزايش مشاركت و دعوت از فعالان خوش نام اين صنعت ما را ياري دهند. 



نظارت بر كيفيت و اعتبار شركت كنندگان

وي ادامه داد: با توجه به حساسيت  موضوع نمايشگاه و گران بها بودن فلزات، سنگ ها و عيار و استاندارد آنها، در تلاش هستيم كه يك هيات كارشناسي توسط نماينده تشكل ها و انجمن ها تشكيل دهيم تا حضور شركت ها و افراد در نمايشگاه مميزي شود  و كساني كه داراي وجه و اعتبار مناسبي هستند در نمايشگاه حاضر شده و كيفيت بالاتر مشاركت كنندگان و شركت ها و كسب وكارها را شاهد باشيم.

هماهنگي با سازمان مالياتي 

شالباف به نكته ديگري در ارتباط با موضوع ماليات بر شركت ها و افرادي كه در دوره هاي قبل در نمايشگاه شركت مي كردند، اشاره كرد و گفت: در دوره هاي قبلي، دغدغه شركت كنندگان اين بوده كه بعد از حضور در نمايشگاه، سازمان امور مالياتي، براي شركت ها و افرادي كه در نمايشگاه حاضر شده اند،  ماليات محاسبه مي كرده و اين موضوع باعث گله و شكايت و انتقادها مي شد. اين در حاليست كه در تمام دنيا متداول است كه براي شركت كنندگان در نمايشگاه، يارانه مي دهند و مشوق هايي در نظر مي گيرند تا مانعي بر سر راه آنها نباشد و لذا براي نمايشگاهي كه فروش  و كسب درآمد ندارد، ماليات در نظر نمي گيرند . 
وي ادامه داد:  براين اساس، از آنجا كه حضور در نمايشگاه بدون فروش و كسب درآمد است و صرفا براي معرفي شركت ها و ارائه توانمندي ها و ظرفيت هاي توليدي، خدماتي و بازرگاني آنهاست، جلسه ای با محوریت سازمان صنایع و معادن استان، رؤسای اتحادیه، انجمن ها و تشکل های مرتبط و ریاست سازمان امور مالیاتی استان برای این منظور در نظر است تشکیل گردد و در این خصوص تصمیم گیری لازم معمول گردد. 
اين هماهنگي در خرداد 98 با اتحاديه طلاي اصفهان، استانداري، سازمان امور مالياتي صورت گرفت و شركت در اين نمايشگاه از ماليات معاف شده است. 

دعوت از شركت هاي خارجي 

مديرعامل شركت متحدان آريا با اشاره به دعوت از شركت هاي خارجي براي شركت در اين نمايشگاه گفت:  تعدادي از شركت هاي خارجي به خصوص از شركت هاي صاحب صنعت  از جمله كشور ايتاليا كه در فروش تجهيزات و ماشين آلات صاحب تخصص هستند دعوت شده اند كه مورد استقبال شركت هاي خارجي قرار گرفته است و از آنجا كه در استان اصفهان، ظرفيت بالايي در توليد مصنوعات طلا وجود دارد حضور اين شركت ها در فروش و تامين تجهيزات و ماشين آلات خارجي موثر خواهد بود.  
وي افزود: از آنجا كه اين نمايشگاه به صورت بين المللي برگزار مي شود از فعالين اين صنعت در سراسر دنيا دعوت كرده ايم و اطلاع رساني وسيع در اين زمينه صورت گرفته است. همچنين در زمان برگزاري نمايشگاه ايتاليا، كه مدتي پيش برگزار شد، اطلاع رساني در مورد برگزاري نمايشگاه اصفهان صورت گرفت و تاكنون تعدادي از شركت هاي ايتاليايي در زمينه تجهيزات و ماشين آلات درخواست مشاركت و حضور در نمايشگاه طلا وجواهر اصفهان را اعلام كرده اند. 
وي افزود: البته احتمال كاهش تعداد شركت كننده خارجي به دليل مشكلات تحريم و مسائل بانكي و... را داريم اما تلاش مي شود كه شركت كننده خارجي افزايش يابد. در اين زمينه با همكاري انجمن تولیدکنندگان تجهيزات و ماشين آلات طلا تلاش مي كنيم كه دعوت از شركت هاي خارجي افزايش يابد. 
وي ادامه داد: همچنين از طريق انجمن هاي اصفهان، تهران، بازارهاي هدف شناسايي شده و  در نظر داريم كه هيات هاي تجاري از كشورهاي مختلف دعوت كنيم تا براي بازديد از نمايشگاه حضور  يابند.

تعامل با شركت هاي داخلي  در تمام كشور 

وي تاكيد كرد: تعامل با شركت هاي داخلي و خارجي و انجمن ها و تشكل هاي صنف طلا وجواهر، دعوت از رسته هاي مختلف كاري صنعتي، بازرگاني و خدمات، و كمك به ظرفيت توليد طلا وجواهر كشور از اهداف اصلي برگزار كننده نمايشگاه است. 
وي افزود: اگرچه استان اصفهان از ظرفيت بسیار بالایي در توليد و عرضه مصنوعات طلا، جواهر، ماشین آلات و تجهیزات وابسته برخوردار است اما برگزاري نمايشگاه در اصفهان تنها به ظرفيت و توانمندي اين استان محدود نمي شود و ما تلاش مي كنيم كه از ساير نقاط كشور نيز شركت ها و فعالان صنعت در نمايشگاه حضور يابند تا حمايت از توليد و رونق توليد در تمام كشور تجلي يابد و از تمام توانمندي ها و فعالين سراسر كشور دعوت مي كنيم كه در این نمايشگاه حضور يابند وتوانمندي ها و محصولات خود را معرفي كنند.