:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

تسهیلات بانک ملت کلید رهایی مددجویان دربند

بانک ملت از جمله نهادهایی است که بیش از 12 سال است در کنار ستاد دیه و خیرین اقدام به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کرده و گام های قابل توجهی در این بخش از حوزه مسئولیت های اجتماعی خود برمی دارد
کد خبر: ۱۳۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
 در قوانین حقوقی همیشه فرد متخلف با توجه به عمل نادرست خود و مطابق با قانون از پیش تعیین شده مورد مجازات قرار می گیرد و اصل این است که تاوان هر اقدامی را مرکتب آن بپردازد؛ اما در خصوص زندانیان جرائم غیرعمد در بیشتر مواقع علاوه بر فرد مرتکب خانواده و اطرافیان نزدیک هم مورد آسیب قرار می گیرند و با زندانی شدن سرپرست خانه کیان خانواده به خطر می افتد و گاها شاهد آسیب های اجتماعی غیر قابل جبران چه از منظر اجتماعی و چه از جنبه روحی هستیم.
به گزارش سبا 724؛ فرزانه قاسمی نیکوـ در کشور ما در جهت پیشگیری و کاهش چنین معضلاتی ستاد دیه با کمک خیرین حقیقی و حقوقی در طول سال و به مناسبت های گوناگون جشن گلریزان برگزار کرده و مبالغ بدست آمده را جهت پرداخت دیه و زندانی جرائم غیرعمد هزینه می کند.از جمله نهادهایی که بیش از 12 سال است در کنار این ستاد و جمعیت خیرین و نیز در راستای ایفای مسؤلیت های اجتماعی این اقدام را در برنامه های خود جای داده بانک ملت است.
بانک ملت به دو شیوه در راستای این عمل نیکوکارانه گام بر میدارد. اولین قدم پرداخت مبلغی از محل منابع مشخص شده به ستاد دیه است که با این روش تا کنون زندانیان زیادی به آغوش خانواده خود بازگشته و بدین ترتیب در شادی آنها سهمیم شدند.
اما نقطه قوت و وجه تمایز بانک ملت با سایر همتایانش در شیوه دوم کمک رسانی است. در دوره ای دولت از شبکه بانکی درخواست کرد تا با اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان بدهکار گرهی از زندگی آنان باز کنند و در نتیجه این اقدام علاوه بر کاهش تعداد زندانیان غیر بزهکار شرایط پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از آن را هم فراهم آورند. در این زمان بانک ملت که از پیشتازان امور نیکوکارانه و انسانیست گوی سبقت را از سایر بانک ها ربوده و اقدام به پرداخت تسهیلات به دربندشدگان غیرعمد نمود. و در زمانی اندک هماهنگی های لازم را انجام داده و دستور العمل لازم را به واحدهای اجرا ابلاغ شد.
این طرح افراد بدهکار که مرتکب کلاهبرداری نشده باشند و افرادی که به صورت غیر عمدی مرتکب قتل یا جرح شدند را تحت پوشش قرار می دهند و مددجویان با دریافت تسهیلات قرض الحسنه گره از مشکلات خود می گشایند.

مراحل دریافت تسهیلات:
افراد مشمول طرح در صورت معرفی از سوی ستاد دیه میتوانند اقدام به دریافت تسهیلات مورد نظر نمایند، لازم به ذکر است که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مورد بحث، در تمام استان‌ها توسط مدیریت شعب بانک ملت از طریق شعب عامل انجام می‌شود.
در مرحله بعد مددجویان متقاضی باید یک یا ترکیبی از وثائق مورد تایید( ملکی یا سفته) را به بانک تحویل و نسبت به تکمیل پرونده اقدام نمایند تا قرارداد میان بانک و فرد متقاضی منعقد شود.
نهایتا هم بانک یک برگ چک در وجه دایره اجرای احکام دادگستری استان صادر کرده و پس از آن فرد دریافت کننده باید در سررسیدهای مشخص اقدام به پرداخت اقساط نماید.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی ستاده دیه تا کنون بیش از 17 هزار زندانی جرائم غیرعمد با بهره گیری از تسهیلات قرض الحسنه بانک ملت به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
لازم به ذکر است که بانک ملت در قالب طرح ها و حساب های مختلف خیرین را در این کار پسندیده سهیم می کند. کمک و همیاری مددجویان از طریق واریز وجه بلاعوض؛ ‍‍‍‍‍‍طرح سپرده احسان ملت؛ حساب مهر ماندگار؛ حواله های منظم از درگاه بانکداری الکترونیک ملت؛ دستگاه های خود\رداز؛ حساب قرض الحسنه نیکوکاران ملت و حساب قرض الحسنه پس انداز دیه امکان پذیر است.
بانکداران ملت با گام های بلند خود در این مسیر نشان دادند که حمایت خیرین در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تنها مساعدت شخص محبوس نیست، بلکه کمک به سلامت و استحکام پیوند یک خانواده است.