:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکید کرد:

برنامه ریزی راهبردی بانک قرض الحسنه مهر ایران براي توسعه اشتغالزايي و کارآفريني در مناطق محروم و روستاها

دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در جلسه امضاي تفاهمنامه با «شرکت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي» بيان داشت: در دوسال اخير تلاش كرديم تا رويكرد خدمات و طرح هاي تسهيلاتي بانك را از حوزه معيشت به سمت اشتغالزايي و كارآفريني معطوف سازيم.
کد خبر: ۱۳۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر اکبری در دیدار با سيد عبدالکريم رضوي اردكاني، رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي ضمن اشاره به عملكرد بانك قرض الحسنه مهر ايران اظهارداشت: اين بانك در سال گذشته بالغ بر يك ميليون و ۲۳۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش ۱۳۰ هزار ميليارد ريال پرداخت كرده است كه بيش از ۵۵ درصد آن به حوزه هاي حمايت از اشتغالزايي و كارآفريني اختصاص يافته است.
وی افزود: در ۲ سال گذشته تلاش کردیم تا رویکرد بانک را کمی از حوزه معيشت جدا كنيم و به حمايت از اشتغالزايي و كارآفريني به ويژه در مناطق محروم و كمتر برخوردار كشور روي آوريم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک در سال گذشته با همکاری سازمان هايي مانند: بنياد برکت، كميته امداد امام خميني (ره) و بنياد مسكن انقلاب اسلامي اقدامات شايسته اي را براي توانمندسازي نيازمندان در مناطق محروم، اشتغالزايي و همچنين رونق كشاورزي و دامپروري انجام داده است.
وی تصریح کرد: در ۶ ماه دوم سال گذشته با همکاری صندوق امداد ولایت کميته امداد بالغ بر ۱۱۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به مددخواهان تحت پوشش اين نهاد با رويکرد ايجاد اشتغال و توانمندسازي پايدار پرداخت شده است.
دکتر اکبری خاطرنشان کرد: در تعامل با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نيز به ايجاد ۲۰ هزار فرصت شغلي تعهد شده كه بيش از نيمي از آن در سال گذشته محقق شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به ضرورت حمایت از تولید کالاي داخلي اظهارداشت: اين بانک از سال گذشته، گامهاي موثري را براي حمايت از کالا و خدمات داخلي برداشته است و در اين راستا اقداماتي براي حمايت از صنايع دستي، فرش و قاليچه دست باف، موتورسيكلت هاي برقي و همينطور در حوزه هاي خدماتي، مانند: تامين هزينه هاي بيمه اي، كمك به خريد انشعابات فاضلاب، هم افزايي براي پرداخت و تادييه ديون و عوارض شهرداري ها و ... شده است.
دکتر اکبری امضای این تفاهمنامه را گامی ديگر براي توجه به توسعه روستاهاي کشور دانست و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ايران مي تواند در راستاي ماموريت هاي شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي هم افزايي داشته باشد و به پيشبرد امور اين حوزه كمك نمايد.