:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
طولانی‌ترین توقف نماد و ممنوع المعامله شدن به دلیل اصلاح اساسنامه

توقف نماد بانک انصار و ۲۹ شرکت در تابلو بورس

بر اساس اطلاعات و آمار منتشره از سوی بورس اوراق بهادار تهران تا پایان روز معاملاتی روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۸ تعداد ۳۰ نماد معاملاتی شرکت‌های فعال در تالار شیشه‌ای متوقف شده و هیچ معاملاتی به روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
اقتصاد گردان - بورس اوراق بهادار تهران با انتشار آخرین لیست توقف نماد ناشران، اعلام کرد که نماد بانک انصار به همراه نماد ۲۹ شرکت دیگر در تالار شیشه ای متوقف شده است.

علت توقف نماد بانک انصار

بر اساس این لیست در بین ۳۰ نماد ممنوع المعاله، تنها یک نماد بانکی حضور دارد که آن هم به نماد بانک انصار«وانصار» که در بازار اول تالار شیشه‌ای حضور دارد به علت تعلیق نماد معاملاتی اختصاص دارد که از ۶ مرداد ماه سال ۹۵ در وضعیت توقف قرار دارد.

طولانی‌ترین توقف نماد

همچنین بر اساس اطلاعات منتشره و بررسی‌های ‌ایبِنا، نماد معاملاتی کنتورسازی ایران «آکنتور» که در معاملات بازار اول حضور دارد به عنوان قدیمی‌ترین نماد متوقف شده از ۱۳ شهریور ماه ۹۵ در تالار شیشه‌ای در وضعیت ممنوع‌المعامله قرار دارد.

توقف به دلیل عدم افشای اطلاعات

افزون بر این، نماد شرکت‌های گسترش صنایع و خدمات کشاورزی «تکشا»، افست «چافست»، سازه پویش «خپویش»، چرخشگر «خچرخش»، فنر سازی خاور «خفنر»، کمک فنرایندامین «خکمک»، تولید محور خودرو «خمحور»، داروسازی ابوریحان «دابور» و کارخانجات داروپخش «دارو» که بازارهای اول و دوم حضور دارند با دلایلی همانند تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز، جلسه هیات مدیره در خصوص تغییر سرمایه، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و برگزاری مجمع دچار توقف نماد شده است.

ممنوع المعامله شدن به دلیل اصلاح اساسنامه

این گزارش می‌افزاید: نماد شرکت‌های داروسازی روزدارو «دروز»، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی «دعبید»، داروسازی اکسیر «دلر»، سیمان بجنورد «سبجنو»، سیمان بهبهان «سبهان»، سیمان خزر «سخزر»، سیمان غرب «سغرب»، سیمان ایلام «سیلام»، پگاه آذربایجان غربی «غشاذر» و شیر پاستوریزه پگاه خراسان «غشان» نیز به علت عدم برگزاری مجامع عادی و فوق العاده، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و اصلاح اساسنامه در بازار سهام متوقف شده است.

عدم شفاف سازی صورت‌های‌مالی

همچنین به گزارش ‌ایبِنا و بر اساس اطلاعات این لیست که از سوی بورس و اوراق بهادار تهران منتشر شده نماد شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه  اصفهان «غشصفا»، غلتک سازان سپاهان «فساز»، ملی سرب و روی ایران «فسرب»، فرآورده های نسوز پارس «کفپارس»، نساجی بروجرد «نبروج»، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید «وامید»، سرمایه گذاری بوعلی «وبوعلی»، لیزینگ ایران «ولیز» و سرمایه نیرو«ونیرو» نیز به علت تصویب صورت های‌مالی، افشای اطلاعات با اهمیت و برگزاری مجمع عادی و فوق العاده دچار وضعیت ممنوع المعامله ای در تالار شیشه‌ای شده اند.