:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

اختصاص تسهیلات به بخش نساجی و پوشاک

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک با بیان اینکه برای توسعه این صنعت تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، گفت: صنعت نساجی و پوشاک می‌تواند با سرمایه‌گذاری اندک ایجاد اشتغال و ارزش افزوده داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
اقتصادگردان- افسانه محرابی با بیان اینکه در سال جاری برنامه رونق تولید در دو صنعت لوازم خانگی و نساجی و پوشاک مورد توجه قرار گرفته است، افزود: صنعت نساجی و پوشاک با سرمایه‌گذاری اندک می‌تواند اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی داشته باشد این در حالی است که در شرایط کنونی کشور اشتغال یکی از مباحث جدی است که می‌تواند امنیت اجتماعی را تأمین نماید.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی با اشاره به اینکه در سال 97 نسبت به سال 96 در بخش نساجی و پوشاک به لحاظ وزنی 26 درصد و به لحاظ ارزشی 6 درصد افزایش صادرات بوده است، افزود: تحریم تیغ دولبه است و در کنار مشکلاتی که ایجاد می‌کند، می‌تواند فرصت خوبی برای رشد تولید و صادرات باشد. مدیرکل صنایع نساجی پوشاک و سلولزی درخصوص اهداف برنامه رونق تولید تصریح کرد: برنامه رونق تولید جهت حفظ و تثبیت وضعیت واحدهای موجود، تکمیل ظرفیت‌های خالی، توسعه، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی تدوین گردیده است. این برنامه‌ها برای کل زنجیره تولید بوده و نیازمند الزاماتی از جمله کاهش نرخ بهره بانکی، مشوق­‌های مالیاتی، بیمه و تسهیل تأمین مواد اولیه است. که در راستای تحقق برنامه‌ها، سیاست‌گذاری مناسب، نظارت و پیگیریهای لازم از سوی وزارت متبوع ضروری است. محرابی ادامه داد: در شرایط فعلی صندوق توسعه ملی تخصیص منابع برای ایجاد واحدهای جدید ندارد اما با پیگیری و هماهنگی‌هایی که تاکنون وزارت صنعت، معدن تجارت انجام داده تخصیص منابع به صنعت نساجی و پوشاک صورت می‌پذیرد.