:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

انتظارات شورای پنجم از قوای سه گانه

محسن هاشمی روز گذشته در ابتدای جلسه علنی شورای شهر از مسوولان دولتی قوه قضاییه و مجلس گلایه کرد و گفت: حمایت مردم از شورای اسلامی شهر یک فرصت استثنایی است نه یک تهدید که در صورت عدم استفاده صحیح از آن موجب یأس و ناامیدی و عدم تکرار آن می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
اقتصادگردان- بار سنگین این امانت بر دوش ما در شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد که باید برای تحقق مطالبات و انتظارات مردم کاری کنیم، البته این به معنای بی‌مسوولیت بودن سایر قوا و دستگاه‌های نظام نیست و امروز باید عنوان کنم که متاسفانه با اینکه دو سال از عمر شورای اسلامی شهر گذشته است، هنوز توجهی از سوی سه قوه به حمایت از نمایندگان مردم در شورا نمی‌بینیم و باید بگویم که با وجود حمایت بی‌سابقه مردم نه تنها حمایت‌ها افزایش نیافته است، بلکه کمتر هم شده است.

به گزارش «تعادل»، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت سال 1396 برگزار شد، اما کار رسمی شورای پنجم در شهریور ماه سال 96 آغاز شد. رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه انتظار ما از دولت تدبیر و امید بیش از عملکرد دو سال گذشته آن در حوزه مدیریت شهری است، بیان‌ کرد: تهران و تهرانی‌ها بار سنگین خدمات پایتخت بودن را بر دوش می‌کشند و این‌ در حالی است که دولت مرکزی باید نقش خود را در مقابله با این پیامدها ایفا کنند.

به گفته هاشمی، مجلس شورای اسلامی نیز با وجود اینکه با مدیریت شهری همزبان و همدل است، اما تاکنون اقدام جدی نسبت به گذشته در حل مسائل تهران بر نداشته و تنها کار مثبت آن جلوگیری از تصویب لایحه درآمد پایدار بوده است. از مدیریت جدید دستگاه قضایی نیز انتظار داریم پرونده شهرداری تهران که هزاران میلیارد تومان از حقوق شهروندان تهرانی تضعیف شده است، دوباره احیا شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما، اظهار کرد: انتظار می‌رود، سازمان صدا و سیما با شورای اسلامی شهر پنجم تعامل قوی‌تری داشته باشد تا نمایندگان مردم بتوانند مطالبات و مشکلات مردم را قوی‌تر منعکس کنند و از سایر نهادهای حاکمیتی همچون سپاه، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و... این انتظار را داریم که سطح همکاری‌های خود را نسبت به دوره گذشته کاهش ندهند که شائبه مسائل سیاسی در افکار عمومی شکل بگیرد، بلکه حمایت و کمک را در اولویت قرار دهند، چرا که نارضایتی مردم در شرایط فعلی بزرگ‌ترین تهدید برای نظام و خطرناک‌تر و مهم‌تر از تهدیدات خارجی است و خدمات رسانی و حل معضلات جامعه بزرگ‌ترین قدرت دفاعی برای نظام محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه موثرترین آرایش جنگی برای تهران حل معضلات مردم و نشان دادن لبخند رضایت بر لبان مردم مظلوم تهران است که بدون کمک و همراهی همه نهادها و دستگاه‌های موثر محقق نمی‌شود، گفت‌: به مدیران شهری نیز این را می‌گویم که با جلوگیری از هر گونه اتلاف بیت المال، رانت، تخلف و ... موجب افزایش انگیزه و اشتیاق به خدمت رسانی به مردم شوند و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز باید با تقویت واقع بینی به جای ایده‌آل گرایی و بهبود وحدت و کاهش اختلاف سلایق در دو سال باقی‌ مانده با انگیزه و انرژی مضاعف پیش بروند تا بتوانیم این‌بار سنگین امانت مردم را تا پایان دوره به درستی به مقصد برسانیم.