:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

استقبال وزیر اقتصاد از طرح های مشخص جامعه دانشگاهی برای اصلاح نظام بانکي

وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور رفع معضلات نظام بانکي، خواستار ارائه طرح هاي عملياتي، اختصاصي و گام به گام جامعه دانشگاهي، در اين حوزه مهم شد.
کد خبر: ۱۳۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایي ايران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طي سخناني در هفتمين نشست کميته اقتصاد كلان وزارت اقتصاد كه با حضور اقتصاددانان عضو كميته، معاونان و مديران اين وزارتخانه و همچنين رئيس، معاون پژوهشي و جمعي از اساتيد دانشگاه علامه طباطبايي با موضوع ارائه گزارش خوشه مشورتي پولي و بانكي دانشگاه مذكور برگزار شد، اظهار داشت: كاري كه دانشگاه ها براي تشكيل كارگروه هاي تخصصي به منظور رفع مشكلات اقتصادي كشور انجام داده اند كاملا بديع و در خور تقدير است.
وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی کارگروه تخصصی خوشه مشورت بانکی دانشگاه علامه طباطبايي گفت: معمولا طرح هاي پيشنهادي دانشگاه ها در اين زمينه و زمينه هاي مشابه، به دليل شکاف موجود بين دانشگاه ها و دستگاه هاي اجرايي، کلي و با چالش هايي در اجرا همراه هست اما طرح ارائه شده در اين جلسه، به دليل سوابق اجرايي برخي دوستان عضو كار گروه، تا حد قابل توجهي متفاوت و متمايز است.
دژپسند ادامه داد: این درست که همه ما می گوییم بانک ها از حجم بالاي دارايي هاي منجمد و شرکت هاي مازاد در رنج هستند، اما چگونه با طرح هاي پيشنهادي مي توان بانک ها را از اين مشكل رها كرد؟ آيا يك نسخه واحد را مي توان در همه بانك ها اجرايي كرد.
وزیر اقتصاد خطاب به جامعه دانشگاهی کشور تصریح کرد: برای حل اين معضل و ساير معضلات نظام بانکي، طرح هاي خودتان را به طور اختصاصي براي يک معضل و يك بانك مشخص، با معرفي گام ها و قدم هاي اجرايي مورد نياز و نيز آثار و دست آوردهاي آن، به معاونت بانكي وزارت اقتصاد پيشنهاد بدهيد تا پس از بررسي به مورد اجرا گذاشته شود.
یادآور می شود، در این جلسه، گزارش کارگروه تخصصی مشورتي پولي بانکي دانشگاه علامه طباطبايي، شامل معرفي معضلات و پيشنهاداتي براي اصلاح نظام بانکي کشور، ارايه و در مورد آن بحث و بررسي شد.