:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

تاکید وزیر صمت بر نبود نگرانی برای تامین کالاهای اساسی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های وزیر صمت در جلسه امروز این کمیسیون گفت: آقای رحمانی در این جلسه تاکید کرد که نگرانی از جهت تأمین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
اقتصادگردان- علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن، معاون اقتصادی وزارت خارجه و مسؤولان بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها برای بررسی موضوع فرصتها و تهدیدها، رونق تولید و تجارت در شرایط تحریمی برگزار شد و در آن آخرین وضعیت تولید و تجارت و تأمین نیازمندی‌های کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه آقای رحمانی با اشاره به این که ظرفیت‌های تولیدی بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داریم تاکید کرد که نگرانی از تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد.

نجفی ادامه داد: وزیر صمت با اشاره به اهمیت اتکا به توانمندی‌های داخلی در بخش صنعت و اهمیت توسعه صادرات غیر نفتی بر موضع اولویت کشورهای همسایه در این رابطه تاکید کرد. همچنین ضرورت توجه به جنگ روانی برای فشار بر مردم یکی دیگر از موارد مورد اشاره از سوی ایشان در این جلسه بود.

به گفته وی، تقویت و توسعه زیرساخت‌های صادرات، حمل و نقل کالا و رفع موانع موجود، استفاده مؤثرتر از ظرفیت استان‌های همجوار با کشورهای همسایه، اهمیت تقویت و تجهیز نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، ضرورت افزایش هماهنگی‌های اداری و تشکیلاتی میان دستگاه‌های ذی‌ربط، تمهید اسناد حقوقی لازم برای تقویت تولید و توسعه صادرات، حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی و موضوعات دیگر از دیگر موارد مطروحه در این جلسه به شمار می‌آید.