:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ایران و چک تفاهمنامه همکاری صنعتی امضا کردند

همزمان با نشست مشترک هیأت صنعتی جمهوری چک و ایران، تفاهمنامه همکاری‌های صنعتی دو کشور بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک امضا شد.
کد خبر: ۱۳۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
اقتصادگردان- به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، محمدباقر عالی معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایدرو و ادوارد موریچکی معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک تفاهمنامه گسترش همکاریهای صنعتی دو کشور را با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی و دولتی دو طرف امضا کردند.

بر پایه این تفاهمنامه کارگروه صنعتی ایران و چک با محوریت ایدرو و وزارت صنعت در کشور چک تشکیل می‌شود.

معاونان وزرای صنعت دو کشور همچنین توافق کردند تا در حوزه صنایع خودروسازی، حمل و نقل ریلی و نیز عرصه‌های فناوری‌های نو و صنایع انرژی از حداکثر ظرفیت و توانایی بخش دولتی و خصوصی برای گسترش همکاری‌ها بهره گرفته و بخش‌های حاکمیتی نسبت به تسهیل فرآیند همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور اقدام کنند.

ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک چک – ایران به صورت جوینت ونچر به منظور توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و بازسازی و نوسازی صنایع و کشتی‌سازی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

در این دیدار همچنین محمدباقر عالی معاون وزیر صمت کشورمان خواستار فراهم‌آوری زمینه‌های ارتباط سریع و آسان بین صنایع کوچک و متوسط دو کشور شد.

ادوارد موریچکی معاون وزیر صنعت و ساوت پلاک چومبا سفیر جمهوری چک در ایران نیز بر اراده این کشور اروپایی برای هر چه سریع‌تر عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه فیمابین تاکید کردند.