:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پرداخت بیش از 16 میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان لرستان

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن در مناطق سیل‌زده لرستان گفت: در مجموع 3682 واحد به ارزش 16 میلیارد و 153 میلیون تومان پرداخت بلاعوض داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۳۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
اقتصادگردان- رضا خواجوی در جلسه قرارگاه سازندگی و بازسازی مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: درمجموع ۳۳ هزار و ۸۳۵ مورد ارزیابی واحدهای سیل‌زده را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اطلاعات ۲۸ هزار و ۸۰۵ واحد در سامانه ثبت شده‌، افزود: بیش از ۱۳ هزار تشکیل پرونده داده و ۳۵۰۰ واحد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده و ۵۰۰ واحد هم تسهیلات گرفته‌اند.

خواجوی یادآور شد: ۲۰۱۸ واحد بلاعوض تعمیری، ۱۰۷۶ واحد بلاعوض معیشتی، ۲۲۷ واحد بلاعوض اجاره‌بها و ۳۵۹ مورد هم بلاعوض تجاری دریافت کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن در مناطق سیل‌زده لرستان تصریح کرد: تا امروز در مجموع ۳۶۸۲ واحد به ارزش ۱۶ میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان پرداخت بلاعوض داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵۰ واحد تسهیلات شهری، ۱۲۰۰ واحد تسهیلات احداثی روستایی و ۶۵۰۰ واحد تعمیری به ما ابلاغ شده است.

خواجوی با بیان اینکه شهرستان پلدختر با توجه به تعداد واحدهای خسارت‌دیده باید تمهیدات ویژه‌ای برای آن داشته باشیم، اضافه کرد: در شهر پلدختر مشکل پروانه ساخت وجود دارد و تا پروانه نباشد، نمی‌توانیم کار بازسازی را آغاز کنیم که انتظار داریم در این زمینه تسریع شود.