:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
نرخ‌های پیشنهادی واحدهای مسکونی با متراژ متوسط

اختلاف 1/5 میلیاردی قیمت آپارتمان در شمال و جنوب پایتخت

اگرچه پیش‌بینی می‌شد با حذف قیمت از فایل‌های فروش مسکن در آگهی‌های اینترنتی، قیمت‌ها تاحدودی فروکش می‌کند و آرامش به بازار مسکن بازمی‌گردد اما با حذف قیمت از این آگهی‌ها اتفاقی در بازار ملک رخ نداد و پس از بازگشت دوباره قیمت‌ها، مشخص شد که این اقدام تاثیری در کاهش هیجانات بازار مسکن نداشته و مسوولان باید به دنبال راهکارهایی حساب شده‌تر برای ساماندهی بازار باشند.
کد خبر: ۱۳۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
اقتصادگردان- البته وزارت راه و شهرسازی پس از بازگرداندن دوباره قیمت‌ها به آگهی‌های اینترنتی اعلام کرد که با اعلام متوسط واقعی قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در هر منطقه، احتمال تخلف و گران فروشی در بازار مسکن کاهش می‌یابد اما نگاهی به فایل‌های ارایه شده خلاف این ادعا را نشان می‌دهد، تقریبا اغلب فایل‌هایی که در این سایت‌های اینترنتی عرضه شده‌اند قیمتی بالاتر از قیمت اعلام شده از سوی وزارت راه وشهرسازی را دارند. در این میان، بررسی‌های میدانی روزنامه «تعادل» از فایل‌های فروش ارایه شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که قیمت‌ها طی یکی دو هفته گذشته رشد داشته است و انتظار می‌رود، به همین نسبت توان اقتصادی خانوارها و همچنین تعداد متقاضیان موثر مصرفی کاهش یابد.

تحلیل اطلاعات استخراج شده از فایل‌های فروش مسکن در 5 منطقه تهران (شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) حکایت از آن دارد که یک متقاضی برای خرید یک واحد متوسط متراژ (75 تا 100 مترمربع) حتی در جنوبی‌ترین نقطه تهران باید حداقل 500 میلیون تومان نقد داشته باشد، این رقم حداقلی در مناطق گران قیمت و شمالی پایتخت به 2 میلیارد تومان می‌رسد.

به عبارت دیگر اگر در سال 96، برای خرید یک واحد متوسط متراژ نوساز فقط در مناطق شمالی تهران واحدهایی با قیمت بالای یک میلیارد تومان وجود داشت، با افزایش قیمت مسکن در سال 97 و تداوم رشد در سال 98، در مناطق غربی، مرکزی و شرقی هم قیمت بسیاری از واحدهای مسکونی بالای یک میلیارد تومان است.

   شمال پایتخت

در صورتی که خواهان خرید یک واحد 95 متری نوساز در فرمانیه هستید، باید برای هرمتر مربع واحد مسکونی در این منطقه 37 میلیون تومان بپردازید چون قیمت کل این واحد مسکونی 3 میلیارد و 515 تومان است.

قیمت هر مترمربع از یک واحد مسکونی 93 متری نوساز در خیابان شریعتی متری 38 میلیون تومان است و شما برای خرید این واحد مسکونی باید 3 میلیارد و 534 میلیون تومان به صاحبخانه بپردازید.

قیمت ملک در منطقه ولنجک تهران هم بالا است و شما برای خرید یک واحد مسکونی 100 متری نوساز در این منطقه باید 3 میلیارد و 700 میلیون تومان به صاحب ملک بپردازید چون قیمت هر مترمربع از این واحد مسکونی 37 میلیون تومان است.

برای خرید یک واحد مسکونی 95 متری نوساز در یک مجتمع مسکونی در اوین باید یک میلیارد و 995 تومان بپردازید، چون قیمت هر متر مربع از این واحد مسکونی 21 میلیون تومان است.

  غرب پایتخت

قیمت‌ها در شهرک غرب تهران نسبت به سایر مناطق غرب تهران بالاتر است و شما برای خرید یک واحد مسکونی در این منطقه باید دست پر به دفاتر مشاوراملاک مراجعه کنید، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نوساز در این منطقه 29 میلیون تومان است و قیمت کل یک واحد نوساز 100 متری، 2میلیارد و 900 میلیون تومان می‌شود.

برای خرید یک واحد 86 متری نوساز در بلوار فردوس باید یک میلیارد و 376 میلیون تومان در چنته داشته باشید، چون قیمت هر متر از این واحد مسکونی 16 میلیون تومان است. اگر قصد خرید یک واحد مسکونی 81 متری نوساز در جنت آباد را دارید باید یک میلیارد و 750 میلیون تومان به صاحبخانه بپردازید چون قیمت هر مترمربع از این واحد مسکونی 21 میلیون و 600 هزار تومان است.

قیمت مسکن در منطقه جیحون نسبت به سایر مناطق ارزانتر است، شما برای خرید یک واحد مسکونی 90 متری نوساز در این منطقه باید برای هر مترمربع واحد مسکونی 8 میلیون تومان و برای کل این واحد 720 میلیون تومان به صاحبخانه بپردازید.

  مرکز پایتخت

قیمت‌ها در مرکز تهران نزدیک به غرب تهران است و شما باید برای هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه بیش از 20 میلیون تومان به صاحب ملک بپردازید، به عنوان نمونه قیمت کل یک واحد مسکونی 85 متری نوساز در امیرآباد شمالی، 2 میلیارد و 295 میلیون تومان است و قیمت هرمترمربع از این واحد 27 میلیون تومان است.

قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خیابان مطهری هم بالای 20 میلیون تومان است و شما برای خرید یک واحد مسکونی 89 متری نوساز در این خیابان باید یک میلیارد و 958 میلیون تومان به صاحب ملک بپردازید چون قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 22 میلیون تومان است. اگر خواهان خرید یک واحد مسکونی100 متری در سهروردی شمالی هستید باید برای هر مترمربع از این واحد مسکونی 27 میلیون تومان بپردازید، قیمت کل این واحد مسکونی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

برای خرید یک واحد مسکونی 98 متری در خیابان اسکندری باید یک میلیارد و 225 میلیون تومان داشته باشید چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی 12 میلیون و 500 هزار تومان است.

  شرق پایتخت

برای خرید یک واحد 96 متری نوساز در شمس‌آباد باید برای هر متر مربع واحد مسکونی 22 میلیون تومان بپردازید که با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که قیمت کل این واحد 2 میلیارد و 112 میلیون تومان می‌شود.

اما قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در میدان رسالت ارزان‌تر از شمس آباد است و شما برای خرید هرمتر واحد مسکونی در این منطقه باید 14 میلیون تومان پرداخت کنید. برهمین اساس برای اینکه صاحب یک واحد مسکونی 80 متری نوساز در میدان رسالت شوید باید یک میلیارد و 120 میلیون تومان داشته باشید.

درصورتی که خواهان سکونت در منطقه تهرانپارس هستید، باید برای هر متر واحد مسکونی دراین منطقه 19 میلیون و 500 هزار تومان بپردازید، قیمت کل یک واحد مسکونی100 متری در تهرانپارس، یک میلیارد و 950 میلیون تومان می‌شود.

اگر قصد خرید یک واحد مسکونی 98 متری نوساز در خیابان نامجو را دارید باید یک میلیارد و 250 میلیون تومان به صاحبخانه پرداخت کنید، چون قیمت هر مترمربع از این واحد مسکونی 12میلیون و 700 هزار تومان است.

  جنوب پایتخت

اگر قصد خرید یک واحد مسکونی 96 متری نوساز در منطقه خزانه را دارید، باید برای هرمترمربع از این واحد مسکونی، 8 میلیون تومان بپردازید، قیمت کل این واحد مسکونی هم با پارکینگ 800 میلیون تومان می‌شود.

یک واحد مسکونی 88 متری در پامنار تهران با قیمت 500 میلیون تومان به فروش می‌رسد و شما برای خرید هر مترمربع از این واحد مسکونی باید 5 میلیون و 681 هزار تومان پرداخت کنید.

برای خرید یک واحد مسکونی 83 متری در شهرک والفجر افسریه باید 970 میلیون تومان به صاحب ملک بپردازید چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی 11میلیون و 686 هزار تومان است.

قیمت کل یک واحد مسکونی نوساز 100 متری در خانی آباد تهران، 850 میلیون تومان است بر همین اساس مشخص می‌شود که قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی 8.5 میلیون تومان است.

Taadol-09