:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با تشدید جنگ تجاری ابر قدرت‌های اقتصادی

تعرفه واردات LNG آمریکا به چین افزایش یافت

چین در واکنشی تلافی‌جویانه به اقدام اخیر دولت ترامپ، تعرفه‌ها روی واردات LNG آمریکا را از اول ماه میلادی آینده از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
اقتصادگردان- شورای دولت تحت نظارت وزارت دارایی چین در بیانیه‌ای تصمیم مذکور را اعلام کرد اما واردات نفت خام آمریکا در جدیدترین فهرست تعرفه‌های تلافی‌جویانه پکن قرار نگرفت.

تعرفه‌های بالاتر روی واردات LNG آمریکا مانع رونق تجارت میان آمریکا و چین خواهد شد آن هم زمانی که پیک تقاضای تابستانی در شمال آسیا می‌توانست افزایش ۱۰ درصدی قبلی تعرفه‌ها از سوی چین را جبران کرده و به رونق واردات LNG آمریکا به چین کمک کند.

گنجانده نشدن نفت خام در جدیدترین فهرست تعرفه‌های تلافی‌جویانه به دولت چین اهرمی برای مانور در مذاکرات تجاری آینده می‌دهد.

شورای دولت چین اعلام کرد این افزایش بخشی از افزایش تعرفه روی ۶۰ میلیارد دلار محصولاتی است که از آمریکا وارد می‌شود و پاسخی به افزایش تعرفه‌های آمریکا به ۲۵ درصد برای واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی است.

این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامات آمریکا به تشدید اختلافات اقتصادی و تجاری آمریکا و چین منجر شده و برخلاف توافق میان این دو کشور برای حل اختلافات تجاری از طریق رایزنی بوده و منافع هر دو طرف را به خطر می‌اندازد و انتظارات عمومی جامعه بین‌المللی را برآورده نمی‌کند.

با این حال شورای دولت چین اعلام نکرد چگونه به اظهارات هفته گذشته نماینده تجاری آمریکا که اعلام کرده بود واشنگتن آماده وضع تعرفه‌ها روی ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر کالاهای چینی می‌شود پاسخ خواهد داد.

بر اساس گزارش پلاتس، کاربران نهایی چینی از زمان وضع تعرفه ۱۰ درصدی روی واردات LNG آمریکا که از سپتامبر سال ۲۰۱۸ اجرایی شد، محموله‌های آمریکایی را نمی‌پذیرند و فعالان بازار از موارد متعدد فروش مجدد یا بازگرداندن چنین محموله‌هایی از سوی چین خبر داده‌اند.

چین از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون چهار محموله از آمریکا دریافت کرده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳ محموله دریافت کرده بود.

بعلاوه، واردکنندگان LNG چینی اظهار کرده‌اند که افزایش تعرفه‌ها آنها را برای خرید LNG آمریکا محتاط کرده است و انتظار می‌رود خریداران چینی بیشتری به دلیل ابهامات پیرامون جنگ تجاری، از واردات LNG آمریکا بپرهیزند.