:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
نماینده تفرش:

شرایط جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال خرد اصلاح شود

نماینده مردم تفرش در مجلس گفت: دولت در قالب کمیته‌ها و ستادها آرایش مقابله با جنگ اقتصادی گرفته اما خروجی این ستادها و عمل به تصمیم‌ها بسیار کند است.
کد خبر: ۱۳۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
اقتصادگردان- محمد حسینی در نطق میان‌دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس از مردم به دلیل حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی در زمینه برجام تشکر کرد و افزود: ثابت کرده‌ایم که آمریکا هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد. حضور ناوهای خود در خلیج فارس یا دادن شماره تلفن برای تماس یا ایجاد تحریم‌های ظالمانه از سوی رییس‌جمهور معلوم‌الحال این کشور تاثیری جز وحدت بیشتر مردم ایران ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از آمادگی  نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن گفت و افزود: نیروهای ما  همانند جنگ تحمیلی آماده شهادت هستند. این نیروها با تجهیزاتی عالی در برابر دشمنان نظام مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر همه مسؤولان کشور است که مراقبت‌های لازم را در این شرایط سخت اقتصادی از آحاد مردم داشته باشند. مدیران باید با شجاعت تصمیم‌گیری کنند و دستگاه‌های نظارتی با نظارت کامل باید شرایطی را برای تصمیم‌گیری شجاعانه مدیران به وجود آورند تا بتوانیم در جهت رفع مشکلات اقتصادی گام برداریم.

نماینده مردم تفرش در مجلس پیشنهاد داد: در سال رونق تولید با توجه به تنگناهای اقتصادی لازم است شرایط جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال خرد و کاهش استعلامات و رویه‌های غلط اخذ مجوزها توسط دولت اصلاح شود.

حسینی ادامه داد: در فضای اقتصادی امروز که تورم، گرانی، بی‌ثباتی قیمت‌ها، ایجاد فضای بزرگنمایی مشکلات اقتصادی در فضای مجازی و طولانی بودن فرآیند تصمیم‌گیری‌های مهم موجب چند برابر شدن تاثیر مشکلات کشور شده است دولت آرایش مقابله با جنگ اقتصادی خود را در قالب کمیته‌ها و ستادها گرفته اما خروجی این ستادها و عمل به تصمیم‌ها بسیار کند است. این مسئله موجب ایجاد این تصور می‌شود که به امید دیگری هستند غافل از اینکه این مسئله موجب شکست دیگری می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به مسؤولان اقتصادی تاکید کرد: بر همه مسؤولان واجب است ضمن اجرای دقیق منویات و دستورات رهبری با روحیه کار جهادی وارد میدان شده و دوشادوش مردم برای رفع مشکلات کار انجام دهند.  تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی هنوز نتوانسته‌اند برای کاهش ارزش پول ملی و نوسانات نرخ ارز راهکار هماهنگ پیدا کنند و موجب افتادن گزک به دست دلالان و واسطه‌های بازارهای مسکن، خودرو، کالاهای اساسی، سکه، طلا و ارز شده است. امروز فضای اقتصادی کشور به دلیل سیاستهای غلط گذشته و تحریم‌های ظالمانه آمریکا بسیار سخت شده است.