:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
حاجی دلیگانی:

سامانه حقوقی مسئولان کشور در دسترس عموم نیست

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سامانه حقوقی ماده "۲۹" قانون برنامه ششم با تاکید بر این که این سامانه باید در دسترس عموم مردم باشد، بیان کرد: این سامانه اکنون در دسترس عموم نیست.
کد خبر: ۱۳۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
اقتصادگردان- حسینعلی حاجی دلیگانی ، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: در جلسه روز گذشته قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی مسائل بسیار خوبی مطرح شد، امیدوارم که این جلسه مستمر باشد و مطالبی که در آن بررسی شد منجر به عملیاتی شدن باشد و موضوع مشکل ۷۲۰۰ نفر از افرادی که آزمون کادر اداری را داده‌اند، حل شود.

وی با اشاره به ماده "۱۴۱" آیین‌نامه‌ داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش‌های کمیسیون‌ها، بیان‌ کرد: این کار به موقع انجام نمی‌شود. این گزارشات به موقع به دستمان نمی رسد که ما بتوانیم پیشنهادات را ارائه دهیم. ترتیبی اتخاذ شود در همان زمان و تاریخ چاپ این گزارشات به دست نمایندگان برسد. در این خصوص نظمی وجود ندارد. چند باری در این خصوص تذکر داده‌ام که گزارش کمیسیون عمران در خصوص حادثه سقوط هواپیما در یاسوج در تاریخ ۹۷/۶/۱۱ آماده و به معاونت وزارت داده شده است، ولی به چه دلیل هنوز این گزارش منتشر نشده است؟

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به حاجی دلیگانی گفت‌: این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا ببینیم مشکل کجاست.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: روز گذشته رییس جمهور مجلس و آقای رییسی به خوبی از موضوع شفافیت دفاع کردند. هنوز مردم به سامانه حقوقی ماده "۲۹" قانون برنامه ششم دسترسی ندارند. به عنوان یک فرد از میان مردم به این سامانه وارد شوید و شاهد هستید که امکان دسترسی به آن را ندارید.

علی لاریجانی در پاسخ به این گفته حاجی دلیگانی، بیان‌ کرد: آقای رحیمی! شما از سوی هیات رییسه این موضوع را پیگیری کنید، چرا که این موضوع باید در دسترس عموم باشد.