:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
حسینی کیا:

تعویق یک ماهه کنکور اقل همکاری دولت با سیل زدگان است

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به سیل اخیر گفت: امروز اقل همکاری دولت با فرزندان سیل زده تعویق یک ماهه کنکور است. دیروز در این راستا نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته شد.
کد خبر: ۱۳۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
اقتصادگردان- حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: ملت ایران به خوبی می‌داند که آمریکا چالش‌های فراوانی داشته و قدرتش رو به افول است. تحریم‌های ظالمانه و هیاهوی جنگ برای حفظ ظاهر است. ملت سربلند ایران از این گردنه هم عبور خواهد کرد. ملت از این هیاهوها نمی‌ترسد. ترسوها فکری به حال خود کنند. ایرانیان یکپارچه پاسدار بوده و به سپاه پاسداران افتخار می‌کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: نمی‌دانم از وضعیت مردم خبر دارید یا نه؟ مشکلات معیشتی و عدم نظارت صدای مردم را درآورده است. گرانی مسکن، خودرو و کالاهای اساسی مصرفی از جمله این موارد است. مجلس ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی در اختیار دولت قرار داد. دولت به مجلس گزارش دهد که آن ۱۴ میلیارد چگونه هزینه شده است. چرا تا به حال به سفره‌های مردم نرسیده است؟

حسینی کیا با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارکنان گفت: نحوه اعمال دولت خلاف این مصوبه بوده است. در مواردی تا ۱۸ درصد و در بعضی مواقع تا ۴ درصد اعمال شده است. دولت خود را ملزم به اجرای قانون بداند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سیل اخیر گفت: امروز اقل همکاری دولت با فرزندان سیل زدگان تعویق یک ماهه کنکور است. دیروز در این راستا نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته شد.

وی خطاب به روحانی تاکید کرد: معلمان فرهیختگان جامعه‌اند. امروز این فرزانگان در وضعیت معیشتی خوبی به سر نمی‌برند. باید جایگاه معلمی را دریابیم. معلم نباید نگران حداقل‌ها برای زندگی خود باشد.

حسینی کیا با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: این اصل دولت را مکلف به خصوصی سازی می‌کند. ده‌ها هزار میلیارد تومان خصوصی سازی کرده‌ایم. اکثر این خصوصی سازی‌ها دچار مشکل و چالش شده‌اند. پرونده‌هایشان یکی پس از دیگری به دادگاه می‌رود. نمونه آن خریدار ماشین سازی تبریز است که به ۲۰ سال زندان محکوم شده است. از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم تا جلوی تاراج بقیه اموال را بگیرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس ورود نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به بحث نظارت را ضروری دانست و تصریح کرد: تشکیل یک شعبه دادگاه ویژه برای برخورد قاطع و اعدام اخلال گران این عرصه احساس می‌شود. یکی از نگرانی‌های جدی مردم عدم نظارت است. همچنین اعتبارات قول داده شده در مورد مناطق سیل زده استان کرمانشاه هنوز پرداخت نشده است. مردم سیل زده و زلزله زده کرمانشاه همچنان گرفتار اعتبارات هستند.

حسینی کیا خطاب به وزیر اقتصاد گفت: قول دادید موضوع خصوصی سازی را به جد تعقیب کرده و جلوی تاراج بیت‌المال و سیلوهای سنقر را بگیرید. آیا عدم اقدام شما به دلیل فشار مافیای قدرت و ثروت نیست؟ چرا اقدام جدی صورت نمی‌گیرد؟

نماینده مردم سنقر در مجلس در پایان نطق خود خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: کارهایی را در دستور قرار دهید که درد مردم باشد و چالشی را حل کند. مردم به دلیل این روزمرگی از مجلس مأیوس شده‌اند. بیایید درد مردم را در اولویت قرار دهیم.