:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
یک عضو کمیسیون صنایع:

خروج برخی برندها از کشور، فرصت است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از راهبردهای مناسب در مواجهه با تحریم‌ها، گفت: خروج برخی برندها از کشور، فرصت را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کرده تا بتوانند از فرصت برای جلب رضایت مشتری استفاده کنند.
کد خبر: ۱۳۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
اقتصادگردان- فریدون احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر به خاطر تحریم‌های ناجوانمردانه و مشکلاتی که در رابطه با نقل و انتقال ارز به کشور وجود دارد، برخی برندها قادر به فعالیت در ایران نیستند، اظهار کرد: البته وزارت صمت در تلاش برای رفع مشکلات است اما از سوی دیگر باید این شرایط را به فرصت تبدیل کرده و با رونق تولید داخلی، خلاءهای احتمالی را پر کرد.

وی تصریح ‌کرد: تولیدکننده داخلی باید با افزایش توان تولید و کیفیت کالا، بازار را به دست گرفته و رضایت مشتری را نیز جلب کند، هر چند این کار سخت بوده و محصولات خارجی که در بازار وجود دارد کیفیت بالایی دارد اما می‌توان با کمی تلاش، شرایط را به نفع خودمان تغییر دهیم و این کار نیاز به همت همگانی و همراهی همه مسئولان دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه البته نباید کاری کنیم که شرکت‌های خارجی نیز به طور کامل از بازار ایران بروند، گفت: این شرکت‌ها نیز مشتریان خود را دارند و باید با ارائه راهکار مناسب، فضا برای کار آن‌ها نیز فراهم شود و قطعا برنامه‌ریزی‌ها نیز در این راستا خواهد بود.

احمدی، مناسب کردن شرایط کسب و کار برای تولیدکننده داخلی و نیز همکاری با تولیدکنندگان خارجی را عاملی در رونق بازار دانست و افزود: ارائه راهکار مناسب می‌تواند فضای خوبی را برای تولیدکننده داخلی در رقابت با تولیدکننده خارجی نیز فراهم کند و باید از این فرصت بهره برد.

وی با اشاره به اینکه منکر نواقص و مشکلات موجود نیستیم، تصریح کرد: باید پذیرفت که در حال حاضر مشکلاتی در مسیر تولید داریم و همین موضوع باعث شده است که مشتریان به سمت محصولات خارجی بروند ولی در فضای موجود راهی جز مقاومت و اعمال رفتار هوشمندانه نداریم؛ چراکه باید از این شرایط عبور کنیم چون کار نشد، ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه میزان موفقیت کشور به میزان تلاش همه وابسته است، خاطرنشان کرد: در این فضا انتظارات از مجلس به عنوان قوه قانون‌گذار بسیار بالاست؛ هر چند عملکرد به نظر بنده در این برهه مناسب نیست و بیشتر فضا به سمت انتخابات سوق پیدا کرده است ولی باید بدانیم که ما نماینده مردم هستیم و تا آخرین لحظه باید برای بهبود فضا قوانین مناسب و درخور وضع کنیم تا مسیر برای رونق کسب و کار در کشور هموار شود.