:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

تحریم محصولات فلزی اتفاق جدیدی نیست

رییس انجمن صنایع مس با بیان اینکه تحریم محصولات فلزی اتفاق جدیدی نیست، گفت: تقویت صنایع معدنی، عاملی برای رشد صادرات غیرنفتی کشور است.
کد خبر: ۱۳۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
اقتصادگردان- بهرام شکوری در مورد محدودیت‌های ایجاد شده برای صادرات برخی محصولات فلزی ایران از جمله مس اظهار داشت: این اقدام، اتفاق جدیدی نیست و صادرات این فلزات از قبل نیز تحریم بوده است.
او با بیان اینکه صادرات فلزات از طریق شرکای تجاری و شرکت‌های ثالث صورت می‌گرفته است، گفت: تحریم‌های جدید مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند و فقط بعضی ریسک‌ها و هزینه‌ها را برای صادرات در پی دارد. شکوری تصریح کرد: باید از کشورهای دیگر برای صادرات فلزات استفاده کنیم تا این محصولات تحت عنوان تولیدکننده‌های دیگر صادر شود. او از مسوولان دولتی خواست تا باتوجه به مشکلات و سختی‌های موجود در صادرات محصولات فلزی، موانع داخلی موجود بر سر راه صادرات را برطرف کنند و در سال رونق تولید، زمینه برای تقویت صادرات و تولیدات داخل فراهم شود.  وی تصریح کرد: برای این منظور پیشنهاداتی را به دولت ارایه کرده‌ایم که مشوق‌های صادراتی و ایجاد بستر مناسب برای صادرات از جمله این پیشنهادات است. رییس انجمن صنایع مس با انتقاد از عوارض وضع شده برای صادرات برخی محصولات معدنی از جمله سنگ‌آهن و کنستانتره روی گفت: صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا نباید ممنوع یا مشمول پرداخت عوارض باشد. به گفته او، موانع دیگری مانند سپرده‌گذاری ارزی و همچنین سامانه‌های مختلفی که با بازار اختلاف قیمت دارند باید برطرف شوند تا شاهد افزایش صادرات باشیم.