:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس هیات مدیره خبر داد:

طراحی نرم افزار جامع مدیریت ریسک توسط بیمه البرز

رییس هیات مدیره شرکت بیمه البرز خبر داد: بیمه البرز در حال طراحی و اجرای نرم‌افزار بیمه ای به نام نرم‌افزار جامع مدیریت ریسک صنعت بیمه است که تمام ریسک ها را از صدور تا وقوع احتمالی خسارت محاسبه می‌کند
کد خبر: ۱۳۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
اقتصاد گردان - به گزارش روابط عمومی بیمه البرز،‌ دکتر محمدرضا میری لواسانی در گردهمایی مدیران و روسای شعب این شرکت با بیان این‌که صنعت بیمه ایران در مدیریت ریسک به شدت با دنیا فاصله دارد و یک نظام و برنامه مدون در این بخش وجود ندارد، گفت: از نرم‌افزار جامع مدیریت ریسک که توسط بیمه البرز طراحی شده است و مورد استفاده صنعت بیمه کشور قرار خواهد گرفت می‌توان  برای رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه نیز بهره برد.
رییس هیات مدیره بیمه البرز که داراي مدرك دكتراي مديريت ريسك و كارشناسي ارشد سازه هاي دريايي از انگلستان و سابقه مشاور بيمه اي در شركت ملي نفت ايران،‌ شركت حفاري شمال و شركت نفت و گاز پارس است درباره چالش های صنعت بیمه کشور در حوزه نفت و انرژی توضیح داد: متاسفانه صنعت بیمه در حوزه انرژی و نفت  با مشکلات زیادی مواجه است. یکی از این مشکلات اختلاف ارزی سرمایه شرکت‌های نفتی و شرکت های بیمه است چون سرمایه کمپانی‌های نفتی به دلار است حال آن که سرمایه شرکت های بیمه ریالی است و اگر یک شرکت نفتی دچار حادثه شود شرکت‌های بیمه برای جبران خسارت دچار مشکل می‌شوند.
وی با بیان این که ظرفیت‌های بخش انرژی بسیار بزرگ است، گفت: پس از حادثه خليج مكزيك در سال ۲۰۱۰ ميلادي كه بزرگترين حادثه نشت نفت دريايي در جهان به شمار مي رود، يك كتاب مرجع راهنما به عنوان "SEMS" Safety and Environmental Management Systems يا مديريت ايمني براي نفت و گاز با رويكرد ايمني، بيمه و محيط زيست تهيه و در جهان مورد استفاده قرار گرفت كه اگر در كشور ما هم مورد استفاده قرار گيرد به برطرف شدن شكاف مذكور بين صنعت نفت و صنعت بيمه كشور كمك شاياني خواهد كرد. کتاب مذکور توسط من ترجمه شده که می توان از آن به عنوان یک ابزار سازنده در راستای کمک به بهبود نقش ریسک در صنعت بیمه و نفت بهره جست.
دکتر میری لواسانی افزود: در همین راستا من شخصا از چهار سال پیش تا کنون در حال پیگیری و تدوین دستورالعمل جامع در حوزه نفت و انرژی هستم که با همکاری بیمه مرکزی مقرر شده است با تدوین و ابلاغ این دستورالعمل بحث مدیریت ریسک در حوزه انرژی ساماندهی شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس کمیته ای نیزدر بیمه مرکزی به منظور بررسی آیین‌نامه انرژی از زمان صدور بیمه نامه حوزه انرژی تا پرداخت خسارت احتمالی بررسی خواهد شد.
وی تاکید کرد: دانش مدیریت ریسک باید به درستی اجرایی شود و آموزش های داخلی شرکت‌های بیمه باید از حالت سنتی خارج، ‌به روز و ریسک محور شود.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به خوشنامی بیمه البرز و برخورداری این شرکت از بدنه تخصصی و حرفه ای در بخش مدیریت ریسک صنعت بیمه کشور به عنوان لیدر فعالیت کند تا مدیریت ریسک را در صنعت بیمه کشور نهادینه سازیم. 
دکتر اسماعیل دل فراز، عضو هیات مدیره شرکت بیمه البرز از دیگر سخنرانان گردهمایی سالانه مدیران و روسای شعب این شرکت بود که با اشاره به سهم ناچیز صنعت بیمه از تولید ناخالص ملی کشور،‌ گفت: صنعت بیمه ایران با وجود استراتژی ها و افق های بلند مدت نگاشته شده هنوز فاصله زیادی با کشورهای پیشرفته دارد و نیازمند به‌روز رسانی است.
وی ادامه داد: مشکل صنعت بیمه تنها پایین بودن ضریب نفوذ بیمه نیست بلکه این صنعت نیازمند نوآوری و خلاقیت است و نوآوری قطعا با تغییر همراه است چون نیازهای امروز در حال تغییر است و با پیشرفت تکنولوژی نیازهای جدید نیز بوجود می‌آید.
به گفته وی بر همین اساس باید از سرمایه انسانی که روح سازمان‌هاست بهره برد و دانش فردی تبدیل به دانش سازمانی شود در غیر اینصورت قطعا سازمان ها دچار تزلزل خواهند شد.
وی با بیان این که جذب پورتفوی نباید ملاک رتبه بندی شرکت‌های بیمه باشد، گفت: هم اکنون به دلیل نبود نوآوری،‌ شرکت‌های بیمه بعضا در رقابت دست به نرخ شکنی می‌زنند اما در آینده‌ نزدیک، ‌نوآوری و خلاقیت در فروش و طراحی و عرضه بیمه‌نامه‌های جدید لازم و ضروری خواهد شد. فروش بیمه‌نامه کار بسیار دشواری است چون کالای محسوسی نیست پس باید به سرمایه ارتباطی و ارتباط با بیمه‌گزاران و شبکه فروش که خط مقدم شرکت های بیمه هستند، توجه کرد.
دکتر دل‌فراز درباره عملکرد بیمه البرز توضیح داد: سال گذشته بیمه البرز سال خوبی را پشت سر گذاشت و امسال با موفقیت وارد شصتمین سال فعالیت خود شده است که نشان دهنده این است که این شرکت توانسته شصت سال خود را توانمند حفظ کند و برند خوشنام و معتبر باشد.