:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رشد 168 درصدي قيمت سكه در سال 97

محاسبه نرخ سكه در طول سال 97 نشان مي دهد كه متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در سال ۹۷ معادل ۳ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که نسبت به سال ماقبل آن ۱۶۸ درصد رشد داشته است
کد خبر: ۱۳۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
اقتصاد گردان - براساس آمار بانک مرکزی در اسفندماه ١٣٩٧ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد شهر تهران ۴ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سـال قبل به ترتیب ۸.۵ درصد و ۱۸۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه طرح قدیم در ماه یاد شده به ترتیب ۴ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۳۰۰ تومان و ۴ میلیون و ۷۱۵ هزار و ٨٠٠ تومان بوده است.
در اسفندماه ١٣٩٧ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد شهر تهران ۴ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۹.۲ درصد و ۱۹۴.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنـین حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه طرح جدید در ماه یاد شده به ترتیب ۴ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان و ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.
در سال ١٣٩٧ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم ۳ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان و با طرح جدید ۳ میلیون و ٥٥٤ هزار و ۲۰۰ تومان بود که نسبت به سال ١٣٩٦ به ترتیب ۱۶۱ درصد و ۱۶۸ درصد افزایش یافته است.