:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با انتشار اطلاعیه در کدال اعلام شد:

افزایش سرمایه ۶۰ ميليارد توماني بیمه سرمد

شرکت بیمه سرمد که با سرمایه ۱۵۰ ميليارد تومان در بازار سهام حضور دارد، با هدف اصلاح ساختار مالی سرمایه خود را به میزان ۶۰ ميليارد تومان افزایش می دهد بیمه سرمد می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۲۱۰ ميليارد تومان به مبلغ۲۵۰ ميليارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان و بیمه مرکزی نسبت به عملی نمودن آن اقدام کند
کد خبر: ۱۳۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
اقتصاد گردان -  شرکت بیمه سرمد جزییات افزایش سرمایه ۶۰۰ ميليارد ریالی خود را با انتشار یک اطلاعیه در سامانه کدال اعلام کرد.

 در اطلاعیه منتشر شده در کدال آمده است که بر اساس مجوز صادر شده از سوی سازمان بورس شرکت بیمه سرمد که با سرمایه ۱۵۰ ميليارد تومان  در بازار سهام حضور دارد، با هدف اصلاح ساختار مالی سرمایه خود را به میزان ۶۰ ميليارد تومان افزایش می دهد.

محل افزایش سرمایه

بر اساس این گزارش شفاف سازی، بیمه سرمد به میزان ۶۰ ميليارد تومان سهم به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال که از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی پیش بینی شده است را برای این افزایش سرمایه در نظر گرفته است.

همچنین مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه سرمد می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۲۱۰ ميليارد تومان به مبلغ۲۵۰ ميليارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی  موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲  سال به هیات مدیره تفویض کند تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان و بیمه مرکزی نسبت به عملی نمودن آن اقدام کند.

زمان شروع پذیره نویسی

لازم به ذکر است،  شروع پذیره نویسی حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود و عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز می شود و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق ماده ۲۱  قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزله تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان بورس نیست.