:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مديرعامل بانك ايران زمين خبر داد:

تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال

مديرعامل بانك ايران زمين از ارسال تیمی از وزارت اقتصاد به بانکهای کشور برای بررسی وضعیت نوین‌سازی نظام بانکی خبر داد و گفت: این وزارتخانه در حال تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال است.
کد خبر: ۱۳۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

اقتصادگردانعبدالمجید پورسعید روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ در جشنواره همراه بانک و پایانه‌های فروشگاهی گفت: بانکداری در ایران لاجرم باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کند، به این معنا که اگر خود را با تحولات این روزهای صنعت بانکداری در دنیا همگام نکنیم، در تحولات نظام بانکی نیز کند عمل خواهیم کرد؛ این در حالی است که به عنوان یک رویکرد برای ایجاد تحول در عرصه بانکداری، از دو سال و نیم قبل دست به کار شده‌ایم و در این راستا تلاش کرده‌ایم.

وی افزود: بانک‌های دیگر هم در این عرصه وارد شده و وقتی که این رویکرد همگانی شود، قطعات موفقیت این عرصه و حرکت نظام بانکداری ایران به سمت بانکداری دیجیتال تندتر خواهد شد.
این مقام مسئول در نظام بانکی از ارسال تیمی از وزارت اقتصاد به بانک‌های کشور برای بررسی وضعیت نوین سازی نظام بانکی خبر داد و گفت: این وزارتخانه در حال تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال است و از بانک‌ها درخواست کرده تا نقشه راه خود را برای این گذار از بانکداری سنتی به دیجیتال اعلام کنند تا در نهایت نقشه راهی تصویب شود که برای همه بانک‌ها و نظام بانکی کشور جای اجرا داشته با شد.
وی اظهار داشت: از دو سال و نیم قبل حرکت به سمت بانکداری دیجیتال شروع شده و اکنون هم مطابق برنامه پیش می‌رویم و امیدواریم مردم هم از این موضوع بهره مند شوند. البته ما در حال گذار از این عرصه هستیم و اگرچه ممکن است که کار کند پیش رود، اما به هر حال تحولات خیلی سریع اتفاق می‌افتد.
پورسعید یادآور شد: یکسال طول کشید تا چند دستگاه پوز بانکی را به هزار دستگاه پوز بانکی در فروشگاه‌های تبدیل کنیم؛ در حالی که نصب ۵ میلیون دستگاه کارتخوان بسیار سریع رخ داد و این نشان می‌دهد که سیر تحول بانکداری دیجیتال سرعت گرفته و ما نیز ظرف دو تا سه سال آینده این روند را تکمیل خواهیم کرد؛ اگرچه حرکت به روز ادامه خواهد داشت.
به نوشته مهر، مدیرعامل بانک ایران زمین، همچنین با بیان اینکه توصیه نصب دستگاه‌های کارتخوان این بانک و برگزاری قرعه کشی میان دارندگان آن، راهی برای گسترش استفاده از نظام‌های بانکداری دیجیتال است، گفت: اگر مشتریان از خدمات بانکی راضی باشند به طور قطع استفاده از یک بانک را به دیگران هم معرفی می‌کنند؛ بنابراین تلاش ما این است که کیفیت خود را افزایش داده تا مردم این تفاوت کیفیت در خدمات نظام بانکی را شاهد باشند.