:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت بکارگیری نماد زعفران بر روی سفال گناباد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نماد زعفران که امروز جهانی شده باید بر روی سفال گناباد نقش ببندد تا به مرور تبدیل به نماد این شهرستان شود.
کد خبر: ۱۳۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
اقتصادگردان- محمد طهماسبی امروز در آئین رونمایی از ثبت جهانی نظام زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات در روستای سنو این شهرستان اظهار کرد: هر ۱۰۰۰ متر گلخانه ۲۵ میلیون تومان درآمدزایی دارد و اگر روی تغذیه خاک کار شود این میزان افزایش می‌یابد که فرصت‌های خوبی برای شهرستان‌هاست.

وی ادامه داد: ۵,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گلخانه‌ای، برش استانی برای گلخانه‌ها خواهد بود و سهم هر استان پرداخت خواهد شد که زمینه خوبی برای اشتغال ایجاد می‌کند.

در ادامه علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: ثبت جهانی زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات ثمره نگهداشت شما مردم از میراث نیاکانتان است.

وی افزود: روستای سنو باید در همه جای کشور در خاطره‌ها بماند پس باید کاری متفاوت انجام داد؛ به عنوان مثال یارانه خود را در اختیار دولت قرار دهید و ما هم معادل آن را در اختیار شما برای توانمندسازی روستا قرار می‌دهیم و مزایای آن به افراد روستا برمی‌گردد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری این برند به این است که از آن استفاده شود، آن هم تا زمانی که کسی در این روستا بیکار نباشد.

همچنین حمید بنایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: ایجاد و استقرار دبیرخانه دائمی نظام زراعت زعفران مبتنی بر قنات در روستای سنو از درخواست‌های مردم گناباد است.

وی افزود: ثبت جهانی به تنهایی کفایت نمی‌کند و بحث برند سازی نیز باید برای زعفران گناباد صورت گرفته و توسعه زنجیره‌ای باید صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بیان کرد: توجه به بهره‌وری زعفران یکی از نکاتی است که دانشگاه‌های ما در آن باید ورود کنند تا دسترنج کشاورزان افزایش داشته باشد.