:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
رییس انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران اعلام کرد

سرانه مصرف محصولات سلولزی 2 کیلوگرم است

رییس انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران گفت: سرانه مصرف محصولات سلولزی در کشور نزدیک به 2 کیلوگرم است و به دلیل تولید بیش از مصرف داخلی، بقیه آن صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
اقتصادگردان- عباس خوشگرد افزود: قابلیت تولید انواع مختلف محصولات سلولزی با بهترین کیفیت مواد در کشور فراهم است. به گفته این مقام صنفی، در 2 سال گذشته ظرفیت‌های جدیدی نیز در کشور ایجاد شده که علاوه بر رفع نیازهای داخلی، رونق صادرات را میسر کرده است و اکنون برای تولید و عرضه این محصولات هیچ مشکلی وجود ندارد. خوشگرد اضافه کرد: کشورهای آسیای میانه، عراق، افغانستان، قطر و برخی کشورهای عربی، بازارهای هدف اصلی صادراتی این صنعت را تشکیل می‌دهند.

رییس انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران در واکنش به ادعایی درباره سوءاستفاده برخی بازرگانان افغان یا عراقی در پرداختن پول محصولات سلولزی به ریال (به جای ارز) و بازنگشتن ارز صادراتی به کشور گفت: در این موارد، خریدها با دلاری که تبدیل به ریال شده است انجام می‌شود و در نهایت با واسطه یا بی‌واسطه ارز به کشور برمی‌گردد. این مقام صنفی اضافه کرد: بازرگانان عراقی یا افغان، برای خرید ریال باید ارز خود را به بانک مرکزی بفروشند یا ریال مورد نیاز را با فروش دلار به صرافان سر مرز تامین کنند که در هر 2 صورت، به معنای بازگشت ارز به کشور است. خوشگرد درباره مشکلات مربوط به تامین پوشک در سال گذشته گفت: با افزایش نرخ ارز، مردم به خیال کمبود پوشک به بازار هجوم بردند و بیش از نیاز خود خرید کردند که این رفتار 2 ماه بیشتر طول نکشید و امروز در تولید یا توزیع این کالا هیچ مشکلی نداریم.

او به تاثیر سوء برخی شرکت‌های خارجی حاضر در کشور بر تامین مواد اولیه در آن دوره اشاره کرد و گفت: صنعتگران کشورمان بیکار نبودند و از آن زمان به ایجاد ظرفیت‌های جدید اقدام کرده‌اند، از آن جمله راه‌اندازی یک خط بزرگ ساخت تیشو است که در ماه‌های گذشته از سوی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید. این مقام صنفی یادآوری کرد: امروز قیمت محصولات سلولزی با ارز نیمایی به ثبات رسیده است و در ماه‌های گذشته افزایش قیمت چندانی را تجربه نکردیم. به گزارش ایرنا، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته از دوشنبه با مشارکت 265 شرکت داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.