:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

حذف دلالان سرپایی مسکن مهر با کد رهگیری

علی مختاری، رییس اتحادیه مشاوران املاک پردیس از تعامل با مرجع قضایی و شرکت عمران این شهر برای ساماندهی خرید و فروش مسکن مهر خبر داد و گفت: از این پس معاملات مسکن مهر فقط با کد رهگیری انجام می‌شود که باعث حذف دلالان سرپایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
اقتصادگردان- علی مختاری آذر اظهار کرد: اساسا فلسفه مسکن مهر خانه‌دار کردن افرادی بود که تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده و فاقد مسکن بودند. برای همین مکانیسم خرید و فروش واحدهای این طرح ممنوع شد تا نتوانند آن را به فروش برسانند و جامعه هدف آن صاحبخانه شوند.

وی ادامه داد: در خلأ خرید و فروش این واحدها، اصرار دولت و همکاری مشاوران املاک باعث شد یک شبکه زیرزمینی و خارج از شبکه خرید و فروش ایجاد شود تا به این ترتیب با اصرار مالکان از راه‌های غیرقانونی خرید و فروش مسکن مهر انجام شود.

وی افزود: به این ترتیب، دلالان سرپایی مسکن مهر رواج یافت. این افراد نه تخصص لازم را دارند و نه آگاهی کافی. چنانچه مشکلی در معامله به وجود ‌آید قابل پیگیری نیست. رییس اتحادیه مشاوران املاک پردیس با تاکید بر اینکه دلالان سرپایی نه هویت صنفی دارند، نه دفتر و نه اینکه آموزش دیده‌اند، اظهار کرد: امروز علاقه‌مند هستم هموطنان ما به این نکته توجه کنند که هرگونه خرید و فروش کاملا حرفه‌ای و تخصصی است و باید این کار توسط افراد متخصص دارای آموزش و صلاحیت انجام شود.

مختاری با اشاره به اینکه در خلأ خرید و فروش قانونی، هیات‌مدیره‌های مجتمع‌های مسکن مهر، نگهبان‌ها و افراد فاقد دارای واحد صنفی، بیان کرد: مشاوران املاک ده‌ها میلیارد تومان برای زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تخصصی کردن خرید و فروش هزینه کرده‌اند و برای معاملات کد رهگیری صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر دلالان سرپایی مسکن بسیار سخت است و افرادی که مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرد عملا امکان پیگیری ندارند، اظهار کرد: برای اولین‌بار تابلوهای خیلی بزرگ و متحد‌الشکل را در بنگاه‌های املاک نصب کرده‌ایم تا مردم آگاهی لازم را در رابطه با مشاوران دارای صلاحیت داشته باشند. از سوی دیگر بر اساس تفاهم با شرکت عمران پردیس از این پس تمام نقل و انتقالات مسکن مهر فقط با داشتن کد رهگیری صادر شده از سوی بنگاه‌های املاک انجام می‌شود.

رییس اتحادیه مشاوران ملاک پردیس با تاکید بر اینکه خرید و فروش به این صورت کاملا قانونی خواهد بود، افزود: از همه خریداران و فروشندگان مسکن مهر می‌خواهیم برای جلوگیری از تبعات منفی خرید و فروش از کانال دلالان سرپایی حتما از شبکه مشاوران برای دریافت کد رهگیری اقدام کنند.