:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

ناکامی طلای جهانی برای صعود دوباره قیمت

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی با بالا ماندن ارزش دلار آمریکا که ضعف بازارهای سهام و آمار اقتصادی ضعیف را جبران کرد، تغییر چندانی نداشت.
کد خبر: ۱۳۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
اقتصادگردان- هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۷۵.۵۱ دلار ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۷.۶۰ دلار رسید.

بازارهای سهام آسیا به انتشار آماری که وخامت اعتماد تجاری آلمان در آوریل را نشان داد، واکنش منفی نشان داده و کاهش پیدا کردند. تنش‌های تجاری به موتور صنعتی بزرگترین اقتصاد اروپا لطمه زده‌اند.

اقتصاد کره جنوبی نیز به طور غیرمنتظره در سه ماهه اول کوچک شد و نگرانی‌ها نسبت به مساعد نشدن اوضاع اقتصاد جهانی را برانگیخت.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات شرکت مدیریت دارایی "اس پی آی"، آمار رشد اقتصاد جهانی خارج از آمریکا کاملاً ضعیف است و انتظار می‌رود روند حرکت بازارهای سهام تصحیح شود و دوباره کانون توجهات به مهره‌های اقتصادی بزرگ معطوف خواهد شد.

طلا در شرایط ابهامات مالی و اقتصادی، به عنوان پناهگاهی برای حفظ دارایی با افزایش تقاضا روبرو می‌شود. با این حال دلار آمریکا که نزدیک به بالاترین حد خود در دو سال اخیر قرار دارد، مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شده و این فلز را برای خریداران غیرآمریکایی گران نگه داشته است.

طلا اوایل هفته جاری به ۱۲۶۵.۹۰ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته بود و دورنمای کوتاه مدت طلا در شرایطی که پایین میانگین قیمت ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه خود قرار دارد، همچنان منفی است. این فلز ارزشمند حدود ۶ درصد از رکورد ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه کاهش نشان می‌دهد.

ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۴۷.۸۷ تن رسید که پایین‌ترین میزان از ۱۹ اکتبر بود.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها اکنون منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند که اواخر هفته جاری منتشر می‌شود تا دید شفاف‌تری نسبت به اوضاع بزرگترین اقتصاد جهان داشته باشند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴.۹۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۸۸۴.۳۱ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۱۴۱۳.۳۹ دلار ایستاد.