:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

کاهش قیمت نفت در پی افزایش عرضه آمریکا

قیمت نفت روز پنجشنبه تحت تأثیر رکورد بالای تولید و ذخایر نفت آمریکا، کاهش پیدا کرد با این حال تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه تهران و تداوم کاهش تولید اوپک افت بیشتر قیمت‌ها را محدود کرد.
کد خبر: ۱۳۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
اقتصادگردان- بهای معاملات آتی نفت برنت ۴ سنت کاهش یافت و به ۷۴.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به ۶۵.۷۵ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت هفته جاری پس از این که آمریکا اعلام کرد به تمامی معافیت‌ها از تحریم‌ها برای واردات نفت ایران پایان می‌دهد و از همه کشورها خواست خرید نفت ایران را متوقف کنند در غیر این صورت با تحریم‌های واشنگتن مواجه خواهند شد، به بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ صعود کردند.

تحلیلگران شرکت "کپیتال اکونومیکس" در یادداشتی اعلام کردند: در پی تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ما پیش‌بینی قیمت نفت برنت تا پایان سال را از ۵۰ به ۶۰ دلار در هر بشکه بالا بردیم.

برایان هوک، مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه مدعی شد تحریم‌های آمریکا علیه ایران از زمانی که نخستین بار در ماه مه گذشته اعلام شدند بیش از ۱۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران کاسته‌اند.

تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌ها و به صفر رساندن صادرات نفت ایران همزمان با اجرای توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک صورت می‌گیرد و در نتیجه، قیمت نفت برنت از ژانویه حدود ۴۰ درصد صعود کرده است.

با وجود این تحلیلگران "کپیتال اکونومیکس" اظهار کردند: ما همچنان انتظار داریم قیمت‌های نفت امسال تحت تأثیر کندی رشد اقتصادی و متأثر شدن تقاضا برای نفت، رشد قوی تولید نفت شیل آمریکا و ریسک گریزی سرمایه‌گذاران، کاهش پیدا کنند.

در بخش عرضه، تولید نفت آمریکا از اوایل سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به رکورد بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز رسیده است و آمریکا را به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان در جایگاهی بالاتر از روسیه و عربستان سعودی قرار داده است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته با ۱.۳ میلیون بشکه افزایش، به ۴۶۰.۶۳ میلیون بشکه صعود کرد که بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۷ بود.