:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

بانک توسعه تعاون عهده‌دار عاملیت انتشار اسناد خزانه اسلامی می‌شود

حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون از پذیرش عاملیت این بانک در انتشار اسناد خزانه اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
اقتصادگردان- البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون با اشاره به این موضوع که بانک توسعه تعاون با اهتمام به کار جمعی و فرآیند گرایی اقدام به اجرای به‌موقع طرح اشتغال پایدار روستایی نموده است خاطرنشان کرد: پذیرش عاملیت انتشار اسناد خزانه اسلامی و اجرای موفق آن نیازمند عملکرد حرفه‌ای بانک در عملیات پولی و مالی می‌باشد.

مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون با تبیین پیشینه برنامه تولید و اشتغال و فعالیت‌های منتخب این حوزه به تبیین دستورالعمل اجرایی، بررسی توجیه‌پذیری فنی، اقتصادی و مالی طرح‌های معرفی‌شده و اهلیت متقاضیان در بهره‌گیری از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت و رویکرد سیاست‌های اعتباری بانک در این حوزه را بیان نمود.

البرزی عملکرد بانک در کسب درآمدهای مشاع و اعطای تسهیلات را قابل‌قبول تلقی نمود و خاطرنشان کرد: درآمد مشاع نسبت به برنامه ابلاغی تحقق ۹۵درصدی داشته و بانک از این حیث دستاورد مطلوبی حاصل نموده است.

البرزی در ادامه درصدد بیان عوامل اثرگذار بر درآمد مشاع برآمد و ترکیب نرخ سود تسهیلات پرداختی، حجم تسهیلات پرداختی شامل افزایش پرتفوی تسهیلاتی با نرخ موثر بالا و تحقق برنامه عملیاتی جذب منابع و افزایش حجم تسهیلات اعطایی به مشتریان ویژه تا سقف تسهیلات و تعهدات کلان پرداخت تسهیلات تشویقی عمومی در قالب کارت اعتباری مرابحه را در این حوزه حائز اهمیت تلقی نمود.

مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون توانمندی شرکت‌های تابعه بانک را از دیگر راهبردهای بانک در سه سال اخیر عنوان نمود و دراین‌باره افزود: برون‌سپاری خدمات بانک به شرکت‌های تابعه و تبدیل سازی مراکز هزینه به مراکز درآمدی و تنظیم قراردادها مطابق ارزش واقعی حاصل‌شده و مدیریت راهبردی بر ارتباط فی‌مابین بانک و شرکت‌های تابعه و ایجاد رویکرد حرفه‌ای در شرکت‌ها از مهم‌ترین راهبردهای بانک در توانمندسازی شرکت‌های زیرمجموعه بوده است.