:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رئیس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد:

ظرفیت اقتصادی قابل توجهی بین ایران و پاکستان وجود دارد

رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است ظرفیت قابل توجهی میان ایران و پاکستان برای افزایش تعاملات اقتصادی وجود دارد و دو طرف باید در ایام تحریم راهی برای دور زدن محدودیت‌ها پیدا کرده و تلاش کنند میزان تبادلات تجاری‌شان را افزایش دهند.
کد خبر: ۱۳۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
اقتصادگردان- مسعود خوانساری در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با نخست وزیر پاکستان که به ایران سفر کرده است، اظهار کرد: ایران و پاکستان دارای تاریخچه گسترده همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی هستند و امیدواریم با حضور نخست وزیر پاکستان در ایران شرایط برای افزایش همکاری‌ها فراهم شود.

به گفته وی در این مسیر بخش خصوصی ایران و پاکستان آماده است که نقشی حیاتی در این حوزه ایفا کرده و به ارتقای همکاری‌ها کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در مسیر گسترش همکاری‌ها برخی محدودیت‌ها مانع رسیدن به بهترین عملکرد شده است، توضیح داد: نبود کانال‌های مالی و بانکی میان دو کشور، وجود تعرفه‌های بالا، قاچاق کالا و برخی از دیگر عوامل شرایط را برای تجار دشوار کرده است اما امیدواریم که در جریان مذاکرات شرایط برای افزایش همکاری‌ها فراهم شود.

خوانساری ادامه داد: شیوه‌هایی همچون تهاتر کالا یا افزایش همکاری‌ها در حوزه‌هایی همچون انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، مواد غذایی، کشاورزی، دارویی و نساجی می‌تواند به همکاری‌ها کمک کند.

به گفته وی شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران و پاکستان به نام پاییر ظرفیت خوبی برای فاینانس پروژه‌های اقتصادی مشترک دارد و اتاق بازرگانی تهران با عضویت ۱۸ هزار فعال اقتصادی می‌تواند به بهبود عملکرد اقتصادی مشترک میان دو طرف کمک کند.