:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان مطرح کرد:

دودی که اول به چشم کارگران می‌رود ...

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اشاره به افزایش شدید قیمت‌های مواد اولیه و کاهش تولیدات در سطح کشور، اظهار کرد: هر اتفاقی که در بخش اقتصادی رخ دهد دود آن اول به چشم کارگران می‌رود.
کد خبر: ۱۳۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
اقتصادگردان- چنگیز اصلانی دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن هفته کارگر اظهار کرد: مجموعه کارگری بخش قابل توجهی از کشور را تشکیل می‌دهد و ۱۴ میلیون نفر کارگر در سطح کشور در بخش‌های مختلف وجود دارند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی از ۱۵ سال تا ۶۰ سال افراد آماده به کار در جامعه شناخته می‌شوند، تصریح کرد: سفره کارگران بسیار خالی است و به عناوین مختلف خالی‌تر نیز می‌شود.

اصلانی تأکید کرد: بر اساس تصمیمات، حقوق کارگران در سال‌جاری ۳۶.۵ درصد افزایش خواهد یافت که این میزان افزایش، جوابگوی مشکلات اقتصادی خانواده‌ها نخواهد بود چرا که در شرایط اقتصادی موجود حداقل حقوق یک فرد باید ۳ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان باشد تا فرد بتواند نیازهای اولیه زندگی خود و خانواده را تأمین کند.

وی افزود: جمعیت کارگری استان همدان در سال ۹۶ حدود ۲۴۸ هزار نفر به ثبت رسیده که لیست سازمان تأمین اجتماعی گویای این مسأله است و همانگونه که مسئولان اعلام کردند، ۱۸ هزار و ۷۰۰ شغل در استان همدان ایجاد شده و باید جمعیت جامعه کارگری این افزایش را نشان دهد اما چنین نیست.

این مقام مسئول، اتفاقات جامعه را از دلایل رکود در بخش‌های تولیدی عنوان و بیان کرد: در سال ۹۷ به علت وابستگی ارزی، بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شد که در سال ۹۸ نیز در صورت ادامه روند تورم، مشکلات سال گذشته تکرار خواهد شد چرا که اگر تورم نباشد می‌توان به تولید امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه بدون مطالعه وارد شدن مدیران در عرصه صنعت، باعث رکود و مشکلات ورشکستگی در کشور شده است، بیان کرد: قراردادهای موقت اساسی‌ترین مشکلاتی است که کارگران با آن مواجه هستند.