:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دوره درخشان اقتصاد آلمان تمام شد

سقوط رشد اقتصادی آلمان به پایین‌ترین رکورد ۱۰ ساله پس از 9 سال رشد مثبت مستمر

آلتمایر گفته است که اقداماتی نظیر کاهش نرخ مالیات می‌تواند به تقویت رشد کمک کند و وی انتظار دارد که نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ به ۱.۵ درصد برسد. بانک مرکزی آلمان نرخ رشد ۱.۶ درصدی را برای رشد امسال پیش بینی کرده بود که این رقم بعداً در گزارشی به ۰.۸ درصد رسید و اکنون صحبت از کاهش مجدد این نرخ به ۰.۵ درصد مطرح است
کد خبر: ۱۳۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
اقتصاد گردان - رشد اقتصادی آلمان به پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر خود رسید.

به گزارش راشاتودی، با افزایش منازعات تجاری و کاهش فعالیت‌های اقتصادی در منطقه یورو، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی دچار کاهش فعالیت محسوسی شده است. این روند باعث شده تا دولت آلمان ناگزیر شود پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را کاهش دهد.

برلین اخیراً در گزارشی که حتی از پیش بینی‌های انجمن صنایع این کشور نیز بدبینانه‌تر بوده است، نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ را تنها ۰.۵ درصد پیش بینی کرده است. که در مقایسه با نرخ‌های پیش بینی شده از رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو، اقتصاد آلمان یکی از بدترین عملکردهای اروپایی را خواهد داشت.

پیش تر پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان گفته بود که آمارهای جدید می‌تواند یک زنگ هشدار تلقی شود و افزود که سیاستمداران آلمانی اکنون باید به این فکر بیافتند که چگونه می‌توانند به تقویت نرخ رشد اقتصادی این کشور کمک کنند.

آلتمایر گفته است که اقداماتی نظیر کاهش نرخ مالیات می‌تواند به تقویت رشد کمک کند و وی انتظار دارد که نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ به ۱.۵ درصد برسد.

بانک مرکزی آلمان نرخ رشد ۱.۶ درصدی را برای رشد امسال پیش بینی کرده بود که این رقم بعداً در گزارشی به ۰.۸ درصد رسید و اکنون صحبت از کاهش مجدد این نرخ به ۰.۵ درصد مطرح است.

پیش‌تر دفتر آمار فدرال آلمان در گزارشی اعلام کرده بود رشد تولید ناخالص داخلی آلمان از ۲.۲ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است که ضعیف‌ترین نرخ رشد این کشور در طی پنج سال اخیر محسوب می‌شود. این نهمین سال متوالی است که رشد اقتصادی آلمان مثبت است.