:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

تاکید نماینده اهر و هریس بر تسهیل پرداخت وام به باغداران

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به وضعیت باغ داران در این منطقه گفت: در دنیا به کشاورزان یارانه می‌دهند اما باغداران اهر برای گرفتن حداقل وام گرفتار شدند. ترتیبی اتخاذ فرمائید تا این قشر بیش از این گرفتار کاهش تولید نشوند.
کد خبر: ۱۳۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
اقتصادگردان- بیت الله عبدالهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: زارعین، دامداران و باغداران اهر وهریس برای دریافت حداقل وام گرفتار شده‌اند. در دنیا به کشاورزان یارانه می‌دهند. ترتیبی اتخاذ فرمائید تا این قشر بیش از این گرفتار کاهش تولید نشوند؛ وگرنه از روستاها فرار می‌کنند. همچنین دعوت بنده را لبیک گفته و به این منطقه سفر کنید.

عبدالهی خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: آقای قاضی زاده هاشمی نزدیک به دو سال است که قول داده‌اند تا MRI بیمارستان اهر تأمین شود. متأسفانه تا این تاریخ عملیاتی نشده است. ان‌شاءالله مردم اهر بیش از این منتظر نمانند. بیمارستان جدید التاسیس هریس به خاطر عدم وجود دستگاه‌های معمولی مثل اکو کارایی خود را از دست داده‌اند. ان‌شاءالله که این امکانات را تأمین کنید.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: اهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و فضاهای آموزشی حق دارد که دانشگاه فرهنگیان داشته باشد. این حق را از اهری‌ها نگیرید. دستور دهید که این دانشگاه راه اندازی شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به سیل باری‌های اخیر گفت: این اتفاقات نشان داد که درخواست‌های ما برای تکمیل و احداث سدهای اهر کاملاً منطقی و حق مردم است. ان‌شاءالله وزیر نیرو به خاطر این سیلاب‌ها هم که شده این اقدام را انجام دهد تا اهر دچار مشکل سیلاب نشود.

عبدالهی خطاب به وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: مشکلات زیرساختی صنعت در مسئله هریس را برطرف کنید تا بیکاری جوانان در این منطقه از بین برود.