وی با بیان اینکه در جریان سفر رئیس جمهوری به گیلان برای نخستین بار تفاهم نامه همکاری دوجانبه مرکز ملی فرش ایران و استانداری گیلان به منظور توسعه و ترویج هنر صنعت فرش دستباف به امضا رسید، گفت: دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی مرکز ملی فرش ایران و همچنین تعامل با بانکهای عامل و شرکتهای خصوصی و دولتی در راستای توسعه متوازن و پایدار کسب و کار مرتبط با فرش دستباف گیلان، از جمله محورهای مهم این تفاهم نامه بود.
دستپاک افزود: بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان فرش، مساله بیمه و امنیت شغلی است که خوشبختانه برای اولین بار در تاریخ ایران طی سالجاری میتوان تمامی کسانی را که به قالیبافی اشتغال دارند تحت پوشش بیمه قرار داد و در ردیف بودجه ۹۸ تحقق صددرصد آن پیش بینی شده است.
وی، شناسنامه دار کردن و توسعه صنعت برندینگ را امری مهم دانست که در مرکز ملی فرش ایران با جدیت دنبال میشود.
دستپاک ادامه داد: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای وارد کردن مواد اولیه ارزانتر، برپایی نمایشگاه بین المللی، تهاتر فرش دستباف با کالاهای وارداتی و برند سازی از راهکارهایی هستند که که میتوان در گیلان دنبال کرد.
رئیس مرکز ملی فرش ایران، تبلیغات مؤثر در خصوص فرش دستباف را از الزامات فرهنگی توسعه فرش خواند و گفت: رسیدن به خودکفایی داخلی در گرو توجه به داشتههای ارزشمند بومی محلی است.