:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
سفیر اندونزی در ایران:

غذای حلال زمینه همکاری ایران و اندونزی است

سفیر اندونزی در ایران ضمن اشاره به اینکه در کشور اندونزی غذاهایی دریافت می‌کنیم که گواهی حلال نیز برای آن‌ها صادر شده و می‌توان به راحتی و مطمئن آن‌ها را مصرف کرد، زمینه همکاری ایران و اندونزی را غذای حلال دانست.
کد خبر: ۱۳۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
اقتصادگردان- اوکتاویان علیم‌الدین در حاشیه پنجمین جشنواره غذاهای اکو - جاده ابریشم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اندونزی دارای صنعت غذایی حلال است و وقتی محصول و یا غذاهایی که از اندونزی به این کشور ارسال می‌شود، ایرانی‌ها اطمینان دارند که دارای گواهی حلال است می‌توانند آن را با آرامش خاطر مصرف کنند.

وی افزود: اندونزی با ایران در زمینه تبادل مواد تشکیل‌دهنده انواع غذاها همکاری‌های نزدیک دارد و در این میان زعفران، عسل، زیتون و خرمای ایران در اندونزی معروف است.

سفیر اندونزی در ایران، تصریح کرد: اندونزی با کشور ایران روابط حسنه داشته به‌عنوان مثال در روابط سیاسی رئیس‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶، به ایران سفر کرد و هم‌اکنون در زمینه‌های فرهنگی و امنیتی نیز با ایران روابط مناسبی داریم.

اوکتاویان علیم‌الدین خاطرنشان کرد: در اجلاس D8 که در تهران برگزار خواهد شد می‌توان به‌صورت خلاصه بین کشورهای ایران و اندونزی مباحثی را مطرح کرد که به هر دو طرف سود برساند.

گروه D8 یا گروه هشت کشور مسلمان در حال توسعه که اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه در آن عضویت دارند، از جمله پیمان‌های منطقه‌ای است که به منظور ایجاد روابط مستحکم اقتصادی بین کشورهای در حال توسعه اسلامی و تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی و برقراری گفت‌وگو با کشورهای صنعتی تشکیل شده است.

همچنین سازمان همکاری اقتصادی موسوم به "اکو" یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است. سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) نخستین‌بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند و پس از فروپاشی شوروی، در سال ۱۳۷۲ کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.