:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

سیل ۱۰هزار پل را زخمی کرد

مدیرکل دفتر ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری اعلام کرد که در سیل اخیر نزدیک به ۱۰ هزار پل و نیز حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه کشور آسیب جدی دیده‌اند.
کد خبر: ۱۳۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
اقتصادگردان- شعبان خاوری با اشاره به اینکه سیل سنگینی که در اوایل فروردین ماه سال جاری سراسر کشور را در بر گرفت منجر به خرابی سطح وسیعی از شبکه راه و ابنیه کشور شد، به گونه‌ای که نزدیک به ۱۰ هزار پل آسیب دیدند، اظهار کرد: متأسفانه برخی از پل‌ها از جمله پل‌های ساخته شده بر رودخانه کشکان که حجم آب در اطراف آنها بسیار بالا بود تخریب شدند.

مدیرکل دفتر ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری با بیان اینکه حدود ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه کشور آسیب جدی دیده است، گفت: از مهم‌ترین محورهای آسیب دیده مسیر خرم آباد – پل دختر است که در حال حاضر با اقدامات شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستیم و علاوه بر همکاران سازمان راهداری در این نقاط نمایندگان استان‌های معین نیز اعزام شدند و در حال فعالیت و بهسازی مسیر برای پیشبرد فعالیت‌ها هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه از ۸۷۰ روستای استان لرستان برای حدود ۷۷۰ روستا راه دسترسی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در مورد سایر روستاها نیز در حال فعالیت هستیم تا بتوانیم شرایط مناسب را برای تردد مردم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش ابنیه، پل‌های بزرگ روی رودخانه کشکان عمدتاً آسیب دیده‌اند و تقریباً به جز دو پل همه پل‌ها تخریب شده‌اند، اظهار کرد: برای اولین بار پل بزرگ گاومیشان با سازه جدید در حال مونتاژ است که با ایجاد آن ارتباط بین دو شهرستان پل دختر در لرستان و دره شهر در ایلام برقرار خواهد شد.