:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تداوم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر آمار اقتصادی مثبت و نشانه پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۳۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
اقتصادگردان- هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۸۵.۲۲ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۸ دلار رسید.

شرایط اقتصادی بهتر موجب شده سرمایه گذاران به جانب بازارهای سهام روی بیاورند و جذابیت دارایی‌های بدون سوددهی مانند طلا کمتر شود.

به گفته دومنیک اشنایدر، تحلیلگر شرکت "یو بی اس ولث منیجمنت"، دلیل اصلی این که طلا تحت فشار کاهشی قرار گرفته است، بهبود آمار اقتصادی کشورهایی مانند چین بوده است.

چین هفته گذشته آمار صادرات و اعتبار بهتر از حد مطلوبی را گزارش کرد که نگرانی‌ها نسبت به روند رشد اقتصادی این کشور را تا حدودی برطرف کرد.

در این بین، آمار اشتغال آمریکا که هفته گذشته منتشر شد اعتماد بازار را بهبود بخشید و نگرانی‌ها نسبت به روند رشد بزرگترین اقتصاد جهان را تخفیف داد.

شاخص بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن روز دوشنبه در واکنش به آمار اقتصادی مثبت چین، به بالاترین رکورد از ژوئیه سال ۲۰۱۸ صعود کرد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات و استراتژی بازار در شرکت مدیریت دارایی "اس پی ای"، خوش بینی به توافق تجاری احتمالی میان آمریکا و چین، از دارایی‌های پرریسک حمایت کرده و به ضرر دارایی‌های امنی مانند طلا شده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به شبکه فاکس نیوز گفت: مذاکرات میان واشنگتن و پکن پیشرفت زیادی داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه به ۷۵۴.۰۳ تن کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین حد از ۹ نوامبر سال ۲۰۱۸ بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۴.۹۶ دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸۵.۶۳ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۳۶۶.۴۴ دلار معامله شد.