:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مدیر کل شیلات استان مطرح کرد؛

کاهش ذخایر دریایی استان بوشهر

مدیر کل شیلات استان بوشهر اظهار کرد: یکی از مشکلات پیش روی شیلات استان بوشهر، کاهش ذخایر دریایی است.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
اقتصادگردان- عباسعلی زنده بودی اظهار کرد: یکی از راه‌های تقویت مدیریت ذخایر دریایی، اجرای طرح دریابست است که چند سال اخیر در استان بوشهر اجرا می‌شود. اجرای این طرح یکی از ضرورت‌های دریا است که تصمیم داریم اجرای آن برای مدت بیشتری ادامه پیدا کند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: طرح زیستگاه‌های مصنوعی سال‌های گذشته توسط شیلات استان برای تقویت ذخایر دریایی، اجرا و به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده اما جامعه صیادی با سرمایه شخصی خود و مجوز شیلات این طرح را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این استان با تولید ۲۳ هزار و ۲۰۰ تن میگوی پرورشی، رتبه نخست تولید این آبزی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: ۱۰ سایت با مساحت ۵۰۰۰ هکتار سطح مفید زیر کشت پرورش میگو در استان بوشهر است که تصمیم داریم با برنامه ریزی و حمایت دولت این میزان تولید را به ۲ دوره در سال افزایش دهیم.

زنده بودی افزود: در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد میگوی پرورشی تولید شده در استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده که با توجه به زمینه مساعد صادرات این آبزی به کشورهای هدف، دو برابر کردن دوره تولید آن در سال مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر، سرانه مصرف آبزیان دریایی در کشور را ۱۱ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: رویکرد دولت، افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور است.

بندر دیّر در جنوب استان بوشهر واقع شده و با مرکز استان ۲۰۸ کیلومتر فاصله دارد؛ دیّر به عنوان بزرگترین بندر صیادی ایران شهرت دارد.