:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
با مشارکت وزارت ورزش‌وجوانان و صندوق کارآفرینی امید رقم خورد

ایجاد 1320 فرصت شغلی برای جوانان در 520 طرح

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از بهره برداری ۵۲۰ طرح در حوزه جوانان با همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این طرح‌ها به ایجاد ۱۳۲۰ فرصت شغلی منجر شده است.
کد خبر: ۱۳۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
اقتصادگردان- اصغر نوراله زاده در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های اشتغال مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد اظهار کرد این طرح‌ها با همکاری وزارت ورزش و جوانان امروز به بهره برداری رسیده و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان سال ۹۷ در حوزه جوانان ۳۴۹ هزار و ۲۶۷ فقره تسهیلات اشتغال با اعتبار ۴۲ هزار و ۱۰۹ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال پرداخت کرده است که از این تعداد ۲۱۱۳۷۰ فقره به مردان و ۱۳۶۰۹۵ فقره به بانوان و ۱۸۰۲ فقره به اشخاص حقوقی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از مجموع تسهیلات، پرداختی ۱۰۶۸۲۰ فقره تسهیلات را مربوط به حوزه ازدواج جوانان، ۵۶۴۱ فقره تسهیلات را مربوط به حوزه مسکن جوانان و ۶۹۳۰۷ فقره تسهیلات را در سایر سرفصل‌ها عنوان کرد.

نوراله زاده تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید از ابتدای قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی تاکنون ۲۴ هزار و ۹۵۷ فقره تسهیلات با اعتبار ۱۲ میلیون ریال پرداخت کرده است.

به گفته وی از مجموع تسهیلات پرداختی ۱۲ هزار و ۵۲۸ فقره به مردان و ۱۱ هزار و ۷۷ فقره به بانوان پرداخت شده است.

نوراله زاده در عین حال رویکرد صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات را حمایت از سمن‌های جوانان و فعالان اجتماعی حوزه جوان، افزایش مشارکت پذیری جوانان در فعالیت‌های اقتصادی، تاکید بر ظرفیت سازی، توانمندسازی، ارتقای مهارت و توسعه بازار در راستای کاهش فقر، حمایت دز طرح‌های دانش بنیان، صنعت فناوری اطلاعات و استارت آپها ذکر کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید سه طرح "روستای بدون بیکار"، " یک روستا یک محصول"و " صندوقهای خرد محلی" را استراتژی‌های اصلی صندوق در حمایت از توسعه اقتصاد منطقه‌ای برشمرد.

از جمله رسته‌های مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید بخش پوشاک با پرداخت اعتبار ۱۸ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال، صنایع غذایی با ۳۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال، مشاغل خدماتی با ۲۷۴ میلیارد و ۴۶ میلیون ریال، صنایع دستی با ۳۰ میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال، بوم گردی با ۳۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال، دامداری و شیلات با ۵۱ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال و کارگاه‌های صنعتی با ۳۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بوده است.