:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

1220 میلیارد تومان خسارت سیل در شبکه آبرسانی

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه خسارت تعیین شده برای تمامی شهرها و روستاهای مناطق سیل زده در بخش آب حدود ۱۲۲۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
اقتصادگردان- حمیدرضا کشفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برقراری شبکه آب در مناطق سیل زده، گفت: هشت میلیون نفر درگیر سیل بودند که از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ نفر در بخش روستایی و مابقی در بخش شهری بودند به عبارتی ۱۲۰ شهر و تعدادی زیادی روستا با این مساله مواجه شدند.

به گفته وی با اقدامات انجام شده اکثر شهرها و روستاهای مناطق سیل زده دارای آب شرب بهداشتی شدند و هیچ شهری نیست که تأمین آب شرب آن با مشکل مواجه باشد و تنها ۳۰ درصد شهر پلدختر مشکل تأمین آب دارند که آن هم به لحاظ ملاحظات بهداشتی و فنی تأمین آب این بخش را به وسیله تانکر انجام می‌دهیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که از مجموع روستاهایی که مشکل آب داشتند تنها ۱۰۳ روستا اکنون مشکل آب دارند که از این تعداد ۹۰ روستا در خوزستان است و تعداد ۵۱ روستا خالی از سکنه هستند و شرایط به گونه‌ای است که ما امکان اصلاح شبکه را نداریم.

کشفی تصریح کرد: به عبارت بهتر تنها ۴۰ روستا در مناطق سیل زده وجود دارد که شبکه آب آنها برقرار نشده است و همکاران ما در سه شیفت برای حل مشکلات این مناطق فعالیت می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل آنها برطرف شود.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که توانسته‌ایم با بسیج تمام شرکت‌های آبفا اقدامات مفیدی را برای آبرسانی به این مناطق انجام دهیم، گفت: ۴۰۰ عدد آب بسته‌بندی، انواع پمپ و تجهیزات لازم برای بهسازی و بازسازی به این مناطق ارسال شده است.