:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
نقش بنگاه‌های اقتصادی در حمایت از سیل‌زدگان

عسگراولادی: به مسئولیت خود واقفیم

به دنبال وقوع سیل اخیر در چند استان ایران که منجر به خسارات قابل توجه جانی و مالی شد بسیاری از گروه‌های اجتماعی و اقتصادی تلاش کرده‌اند در این حوزه مسئولیت‌های خود را پیگیری کنند که بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی داخلی نیز جزئی از این مجموعه هستند.
کد خبر: ۱۳۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
اقتصادگردان- چند روز پس از وقوع سیل اتاق‌های بازرگانی ایران، تهران و سایر استان‌های کشور در جلسات و برنامه‌ریزی‌هایی از بخش خصوصی خواستند تا کمک‌های خود را تجمیع کرده و به مناطق سیل زده ارسال کنند و آخرین گزارش‌های اتاق بازرگانی هم نشان داده است که روند ارسال این کمک‌ها ادامه دارد.

در این رابطه اسدالله عسگراولادی - عضو اتاق بازرگانی تهران - با اعلام اینکه در روزهای گذشته بخش خصوصی فعالیت جدی برای کمک به سیل زدگان داشته است، اظهار کرد: هر چند برخلاف اقدامات دولتی که معمولاً در صدر خبرها قرار دارد کمک‌های بنگاه‌های اقتصادی چندان در مرکز توجه نبوده اما ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که خوشبختانه در هفته‌های اخیر میزان قابل توجهی کمک نقدی و غیرنقدی به هم وطنان سیل زده ارائه شده است.

به گفته وی بنگاه‌های اقتصادی به مسئولیت و وظیفه خود در کمک به هم وطنان‌شان واقف هستند و در روزهای گذشته نیز با توجه به همین مسئولیت ارسال کمک‌ها ادامه داشته است.

این فعال اقتصادی درباره چگونگی هماهنگی میان بخش خصوصی و دولتی در ارائه کمک به سیل زدگان، اظهار کرد: در این حوزه نه می‌توان انتظار داشت که بخش خصوصی به طور کامل در دولت ادغام شود و نه می‌توان دولت را از فرایند کمک‌ها حذف کرد. از این رو تلاش ما این بوده که بسیاری از کمک‌های نهایی شده در اختیار دستگاه‌های متصدی همچون هلال احمر قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند به خوبی میان استان‌های مختلف این کمک‌ها را توزیع کنند.

عسگراولادی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته چه در تهران و چه در اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها برنامه‌ریزی‌های قابل توجهی صورت گرفته و امیدواریم تا زمان برطرف شدن مشکلات سیل‌زدگان این کمک‌ها ادامه یابد.
از روزهای ابتدایی سیل مجموعه دولت و دیگر بخش‌ها به‌ویژه نیروهای مسلح با تمام توان پای کار آمده‌اند اما از طرف دیگر براساس مفهوم بین‌المللی " مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌ها" با توجه به اینکه بنگاه‌های اقتصادی از منابع عمومی کشور استفاده می‌کنند، انتظار برعهده گرفتن مسئولیت اجتماعی در چنین شرایطی از سوی آن‌ها دور از ذهن نیست و شاید با مطرح شدن و آشنایی بیشتر بخش‌های مختلف با مفهوم مسئولیت اجتماعی بتوان آثار مخرب حوادث طبیعی را با شیب تندتری جبران کرد.