:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
ژاپنی‌ها به دنبال بازجویی از همسر مدیرعامل سابق نیسان-رنو

همسر مدیر عامل سابق رنو نیسان دست به دامن دولت فرانسه، ژاپنی‌ها دنبال بازجويي

همسر مدیر عامل برکنار شده شرکت خودروسازی نیسان-رنو برای آزادی وی از زندان در ژاپن، به فرانسه سفر کرده و دست به دامن دولت مکرون شده است / بازپرسان ژاپنی از دادگاه توکیو خواستند تا همسر کارلوس گوسن، مدیر عامل سابق نیسان-رنو را بازجویی کنند
کد خبر: ۱۳۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
اقتصاد گردان - به گزارش  دویچه‌وله، کارول گوسن، همسر کارلوس گوسن، مدیر عامل سابق شرکت خودروسازی نیسان-رنو، که هم اکنون در ژاپن بازداشت شده است به فرانسه رفته و برای آزادی او دست به دامن دولت مکرون شده است.

دولت فرانسه یکی از سهامداران نیسان-رنو است و گوسن نیز روز پنجشنبه مجددا به اتهام سوءاستفاده از منابع مالی نیسان بازداشت شده است.

به گزارش فایننشیال تایمز، کارول گوسن، در فرانسه از دولت این کشور خواسته است تا در پرونده بازداشت گوسن مداخله کند.

وی در مصاحبه با این روزنامه گفت: من فکر می‌کنم دولت فرانسه باید برای گوسن بیشتر تلاش کند. به نظر من آنها به اندازه کافی کار نکرده‌اند و فکر نمی‌کنم به اندازه کافی از گوسن حمایت شده است.

وی در این مصاحبه خواستار مساعدت و کمک بیشتر دولت فرانسه شد چرا که گوسن یک شهروند فرانسوی است.

گوسن نخستین بار به دلیل تخلفات مالی در روز 19 نوامبر سال گذشته در ژاپن بازداشت شد و پس از 108 روز بازداشت با درخواست آزادی مشروط و با ضمانت وی موافقت شد اما بازهم روز پنجشنبه بازداشت شد.

البته بازپرسان ژاپنی مصر هستند که از خود کارول گوسن هم بازجویی کنند


ژاپنی‌ها به دنبال بازجویی از همسر مدیرعامل سابق نیسان-رنو

به گزارش رویترز، بازپرسان ژاپنی از دادگاه توکیو خواستند تا همسر کارلوس گوسن، مدیر عامل سابق نیسان-رنو را بازجویی کنند.

مقامات قضایی ژاپنی روز پنجشنبه مجددا کارلوس گوسن که با ضمانت آزاد شده بود را به اتهام سوءاستفاده از منابع مالی نیسان برای ثروت‌اندوزی بازداشت کردند.

بازپرسان ژاپنی معتقدند که کارلوس گوسن برای سوءاستفاده از پول شرکت نیسان از شرکتی که همسر وی در آن مدیر است سوءاستفاده کرده و قایق تفریحی و بادبانی خریداری کرده است.

بازپرسان ژاپنی نخست خواستار دیدار داوطلبانه با کارول گوسن، همسر مدیر عامل سابق نیسان-رنو، شدند که این درخواست آنها رد شد و بنا بر این آنها به سمت دریافت مجوز قضایی برای بازجویی از همسر گوسن رفته‌اند.

این درخواست به دادگاه این امکان را می دهد تا شاهدی که از حضور در دادگاه و ارائه اطلاعات به صورت داوطلبانه خودداری می‌کند را به اجبار به پای میز دادگاه بکشاند.

گوسن از ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی به اتهام تخلفات جدی مالی در ژاپن بازداشت شده است