:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

خرید سهام ۵ بانک نظامي در حال ادغام آغاز شد

خرید سهام ۵ بانک نیروهای مسلح ادغام شده در بانک سپه از روز جاری بر اساس اطلاعیه‌هایی که در روزهای پایانی سال گذشته در سامانه کدال منتشر شد، آغاز می شود
کد خبر: ۱۳۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
اقتصاد گردان -  بر اساس اطلاعیه های منتشر شده از سوی ۵ بانک ادغامی که در سال گذشته اعلام شد، از روز جاری خرید سهام بانک های ادغامی آغاز می شود. اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال نشان می دهد که این پنج بانک هر کدام با قیمت های متفاوتی اقدام به خرید سهام از سهامداران می کنند.
بر این اساس، بانک مهر اقتصاد هر سهم را به ارزش اسمی و یا به ارزش تابلو در زمان توقف نماد، هر کدام که بهای بالاتری داشته باشد، خریداری می کند. از سویی دیگر، بانک انصار هر سهم را به قیمت ۲۰۸۶ تومان خریداری می‌کند.
همچنین بانک قوامین هر سهم سهامداران حقیقی را ۱۰۰۰ ریال و هر سهم سهامداران حقوقی را به ارزش تابلو در زمان توقف نماد، خریداری خواهد کرد. موسسه اعتباری کوثر هم از این الگو تبعیت می‌کند.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال، بانک حکمت ایرانیان نیز از سهامداران حقیقی هر سهم را ۱۰۰۰ ریال و از سهامداران حقوقی ۷۸۸ ریال خریداری می‌کند. لازم به ذکر است، سهامداران ۵ بانک انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر از امروز ۱۸ فروردین تا ۲۹ اردیبهشت ماه «۳۰ روز کاری» مهلت دارند، برای فروش سهام خود اقدام کنند